کد خبر: ۱۷۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
امام جمعه اسالم با بیان اینکه فیلتر کردن تلگرام جوانان آتش به اختیار در جنگ نرم را خلع سلاح کرد، ادامه داد: تلگرام باید رفع فیلتر شود تا جوانان انقلابی با استفاده از همین فضا بر دهان دشمن بکوبند.
ناطقان: حجت الاسلام محمدجواد باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش اسالم ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و ابعاد مختلف زندگی کوتاه اما پر برکت ایشان، اظهارکرد: وجود بی بدیل حضرت زهرا(س) نه تنها برای زنان جامعه بلکه در راه دفاع از ولایت و ایستادگی بر سر آرمان‌ها برای مردان به ویژه سیاسیون نیز الگویی شایسته است.

وی به در پیش بودن بهمن ماه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای مهم انقلاب در این سالها اشاره کرد و افزود: به‌رغم تهدیدها، تحریم، فشارها و حتی جنگ‌های مستقیم و نیابتی سرعت حرکت انقلاب در مسیر توسعه فناوری و تکنولوژی به حدی بوده که بدون هیچ حمایتی حتی به دانش فضایی نیز دست یافتیم.

امام جمعه اسالم با اشاره به کارکردهای مثبت فضای مجازی و بیانات مقام معظم رهبری که «فضای مجازی می‌تواند ابزاری برای زدن بر دهان دشمنان باشد»، تصریح‌کرد: فیلترینگ و محدود کردن فضای مجازی سبب خروج بسیاری از نیروهای ارزشی و انقلابی از پیام‌رسانی همچون تلگرام و حضور افسار گسیخته دشمنان در این میدان شده است.

وی با بیان اینکه فیلتر کردن تلگرام جوانان آتش به اختیار در جنگ نرم را خلع سلاح کرد، ادامه داد: تلگرام باید رفع فیلتر شود تا جوانان انقلابی با استفاده از همین فضا بر دهان دشمن بکوبند.

تهدید سلامت اخلاقی جوانان و جامعه با استفاده از فیلترشکن

باقری با اشاره به اینکه فیلترینگ یعنی بالابردن دستها به نشانه تسلیم و پاک کردن صورت مسئله بوده که یقینا راه حل مشکل نیست، افزود: کشوری که می تواند موشک‌های دوربرد و ماهواره بسازد قطعا توانایی کنترل فضای مجازی را نیز دارد.

وی گفت: مردم در حالی از استفاده برخی امکانات فضای مجازی محروم می شوند که وزرای دولت، وکلای مجلس و برخی مسئولان ارشد نظام خودشان توئیت می کنند و فیلترها را دور می زنند. به جای فیلتر کردن باید فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی را نهادینه کنیم.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه دولت و متولیان امر فضای مجازی دستشان را از دکمه فیلترینگ بردارند، اظهارکرد: با فیلترکردن تلگرام مردم برای دسترسی به این پیام رسان به فیلترشکن روی آورده‌ و نه تنها از تلگرام دست برنداشته‌اند بلکه دریچه‌ای نامحدود به فضای مجازی برای آنها باز شده که مفاسد بیشتری به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: با این اقدام سلامت اخلاقی جوانان و جامعه به شدت تهدید می شود.

باقری ضعف پیام رسان‌های داخلی را هم از عوامل دیگر اقبال مردم به استفاده از فیلترشکن و دور زدن فیلترها دانست و گفت: وقتی نتوانسته‌ایم جایگزین و رقیبی همپای تلگرام ایجاد کنیم نباید آن را فیلترمی کردیم، با این کار اعتماد مردم از رسانه‌های داخلی سلب و متوجه رسانه‌های خارجی شد.

وی ادامه داد: پس از گذشت یکسال از فیلترینگ تلگرام، آمارها حکایت از عدم اقبال مردم به پیام رسان‌های داخلی و هجوم به سمت فیلترشکن یا نرم افزارهای مشابه تلگرام دارد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین