کد خبر: ۱۷۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
بارش باران و برف که از روز گذشته در مازندران همزمان با برخی استان‌های دیگر کشور آغاز شده بود کماکان در این استان ادامه دارد.
ناطقان: در روز گذشته به دلیل سقوط بهمن در جاده کندوان از سوی استان البرز، چند ساعتی این جاده مواصلاتی مازندران مسدود بود که با تلاش عوامل راهداری مشکل برطرف شد و هر دو محور هراز و کندوان در حال حاضر باز است.

زکریا اشکپور سخنگوی اورژانس مازندران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه  بارش برف در محورها همچنان ادامه دارد خوشبختانه تاکنون هیچگونه آماری از تصادف و مصدومیت افراد گزارش نشده است.

بارش ها تا شنبه ادامه‌دار است

سید محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز به ایسنا، گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده در ارتفاعات استان بارش برف همچنان ادامه دارد و این سامانه تا فردا در مازندران خواهد بود.

وی اظهار کرد: از عصر امروز تا شب مجددا بارش برف با شدت کمتری در ارتفاعات آغاز می شود و بارش در پایین دست به صورت باران خواهد بود.

رضوی افزود: دمای استان نسبت به روز چهارشنبه ۱۸ درجه کاهش داشته اما در حال حاضر دما در پائین دست به ۳ تا ۵ درجه رسیده است.

مسدود بودن راه روستایی و قطعی برق روستاها

شهابی مدیرعامل توزیع شرکت توزیع برق استان مازندران نیز به ایسنا گفت: در حال حاضر در پایین‌دست قطعی برق مشاهده نمی شود و قطعی های صورت گرفته به صورت مقطعی بوده که مرتفع شده است.

وی افزود: با توجه به مسدود بودن برخی راه های روستایی به علت بارش برف، در حال حاضر امکان وصل آن وجود ندارد و پس از بازگشایی محورها اقدام خواهد شد.

شهابی گفت: در خطوط اصلی به هیچ عنوان قطعی برق نداریم و روستاهای اطراف کیاسر، آلاشت و سوادکوه در مناطق بالادست دچار مشکل قطعی برق هستند.

تردد در کیاسر با زنجیرچرخ

علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران نیز از تردد روان خودروها در تمامی محورهای مازندران خبر داد و گفت: در محور کیاسر و منطقه هزارجریب شرق مازندران شاهد بارش شدید برف هستیم به‌طوری ‌که تردد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست‌.

مسدود شدن راه های ارتباطی روستاهای بالادست تنکابن و بهشهر

عطاء اله داداش پور معاون مدیر کل مدیریت بحران استان مازندران نیز گفت: بارش شدید برف، موجب بسته شدن راه ارتباطی روستاهای بالادست استان به ویژه ۱۶روستای بالادست بخش یانه‌سر بهشهر و مناطق دو هزار و سه هزار تنکابن شده است.

وی افزود: مسیر بازک – بلده نیز به لحاظ مسائل ایمنی در فصل زمستان مسدود است.

فعالیت 33 اکیپ راهداری در روز برفی و بارانی مازندران

احمد آفرین محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۳۳ اکیپ، ۲۵۰ ماشین آلات مختلف راهداری  با ۳۲۰ راهدار در محورهای مواصلاتی مازندران مستقر هستند که در ۲۲ راهدارخانه در سطح استان به نمک باشی و بازگشایی محور اقدام می کنند.

وی تصریح کرد: بازگشایی محورها و راه های درجه یک و دو در اولویت بوده و راه های حاشیه ای روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطرنشان کرد: در محور کندوان ترافیک عادی و روان است و بارش خفیف برف از تونل کندوان تا پل دزبن ادامه دارد.

محمدزاده گفت: در محور هراز ترافیک عادی و روان با بارش خفیف برف از امام زاده هاشم تا تونل وانا گزارش شده است و مابقی نقاط بارش پراکنده باران جریان دارد.

این مسئول تصریح کرد: در محور سوادکوه تردد عادی و روان است، بارش برف از گردنه گدوک تا طالع رودبار ادامه دارد و مابقی نقاط بارش به صورت باران است.

محمدزاده ادامه داد: در محورهای کیاسر و کناره نیز تردد به صورت عادی و روان است و در ارتفاعات بارش برف و باران شاهد هستیم.

وی گفت: بخش اعظمی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی مازندران بازگشایی شده است.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین