کد خبر: ۱۷۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
موج شدید گرمایی که سراسر استرالیا را فرا گرفته با رسیدن به اوج خود و ثبت رکوردی تازه، دمای هوا را طی شش روز متوالی بالای ۴۰ درجه سانتی گراد نگه داشت.
ناطقان: شش روز پیوسته از ۱۲ تا ۱۷ ژانویه گرم ترین روزهای استرالیا بوده و رکورد افزایش دمای هوا در این روزها در این کشور به ثبت رسید.

شهر "ماربل بار" در شمال غرب استرالیا بالاترین دما را به خود اختصاص داده و بیش از ۲۰ روز متوالی دمای بیش از ۴۰ درجه سانتی گرادی را پشت سر گذاشته است. دمای هوا روز یکشنبه گذشته در این شهر ۴۹.۱ درجه سانتی گراد ثبت شده است.

دمای هوا در برخی نقاط استرالیا به حدی بالا رفته که آسفالت های خیابان ها در حال ذوب شدن مشاهده شده‌اند.

اداره هواشناسی استرالیا موج گرمای اخیر را از نظر شدت گرما و مدت زمان آن، قابل توجه ترین موج گرمای شرق این کشور از سال ۱۹۳۹ میلادی دانسته است.

با تداوم موج گرما و دمای بالا، نگرانی ها نیز نسبت به افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، کودکان و افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و آسم افزایش یافته است.

مقامات بهداشتی هم چنین نسبت به آلودگی هوا در سیدنی و سطوح بالای ازن در هوای این شهر هشدار داده اند. این آلاینده باعث تحریک پذیری ریوی شده و برای افراد آسیب پذیر می تواند بسیار خطرناک باشد.

سطوح آلاینده ازن در هوا معمولا بعدازظهرها و عصرها افزایش می یابد. از این رو از مردم خواسته شده روزها به دلیل گرمای شدید و شب ها به دلیل آلودگی بالا تا حد امکان از خروج از خانه خودداری کنند.

این دومین موج گرمایی است که اخیرا استرالیا را فرا گرفته است. حدود دو هفته پیش نیز گرمای شدید پس از کریسمس موجب وقوع آتش سوزی، دست کم در سه ایالت و خشکسالی در سراسر کشور شده بود.

درجه حرارت بالا هم چنین باعث تلف شدن بسیاری از جانوران و از بین رفتن گیاهان در استرالیا شده است. برای مثال بیش از یک میلیون ماهی در یکی از حوضچه های جنوب شرق استرالیا تلف شده اند. هم چنین خفاش های بسیاری نیز از گرما تلف شده اند. خبرها هم چنین حاکی از تلف شدن بیش از ۲۳ هزار روباه پرنده عینکی (گونه‌ای خفاش) در این کشور است.

بسیاری از کشاورزان نیز اعلام کرده اند محصولات کشاورزی و میوه های آن ها به دلیل دمای بالا و گرمای طاقت فرسا از بین رفته است.

بنابر گزارش سی ان ان، یگ گزارش دولتی استرالیا سال ۲۰۱۸ میلادی را سومین سال ثبت شده از نظر گرما اعلام کرده که میزان بارندگی آن ۱۱ درصد کمتر از میانگین بارندگی ها بوده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: گرما ، سترالیا ، رکورد
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین