کد خبر: ۱۷۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
میری از ثبات قیمت زعفران خبر داد و گفت: حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است.
ناطقان: غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران از ثبات نرخ طلای سرخ طی یک ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است.

وی افزود: با توجه به آنکه بازار زعفران تابع عرضه و تقاضاست، از این رو نمی توان پیش بینی خاصی راجع به قیمت در ماه های آتی داشت.

میری با اشاره به اینکه سیاست حاکم بر بازار زعفران از ثبات لازم برخوردار نیست، بیان کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز، مناسب نبودن زیر ساخت های لازم، محدودیت های پرواز و تحویل بار به مشتری های خارجی و موضوع پیمان سپاری ارزی نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به وضع صادرات در آینده داشت.

نایب رئیس شورای ملی زعفران کاهش نرخ پایه گمرکی را نویدی برای صادرکنندگان برشمرد و گفت: کاهش نرخ پایه گمرکی از ۱۴۵۰ به ۱۰۷۰ دلار موجب شد تا صادرکنندگان به استمرار صادرات و استفاده از کارت بازرگانی خود امیدوار شوند و در صورت رفع مشکلات پیمان سپاری ارزی می توان شاهد رشد فزاینده صادرات بود.

وی ادامه داد: چند روز گذشته یکی از نهادهای مسئول اعلام کرد که کارت های بازرگانی در دست تجار ۲۸ هزار میلیارد تومان بدهی دارند. متاسفانه برخی افراد برای پولشویی از کارت های بازرگانی یکبار مصرف استفاده می کنند که صاحبان آن غیر قابل شناسایی اند یا چوپانان و کشاورزانی هستند که از کارت ملی آنها سوء استفاده شده است.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به تعدیل نرخ پایه گمرکی باید تمهیداتی برای پیمان سپاری ارزی به کار گرفته شود تا بتوانیم بازارها را توسعه دهیم.

میری با انتقاد از این مسئله که ترکیه تعرفه عوارض زعفران برای افغانستان را حذف کرده است، بیان کرد: این در حالی است که ترکیه برای ورود زعفران ایرانی به کشور تعرفه بالایی اخذ می کند.

نایب رئیس شورای زعفران در پایان از رشد ۴۶ درصدی صادرات طلای سرخ در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت:  اکرمسئولان ذی ربط  برای رفع موانع صادراتی  تمهیداتی بیندیشند، بی شک روند افزایش صادرات زعفران ادامه دار خواهد شد.
برچسب ها: بازار ، طلای سرخ ، ثبات
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین