کد خبر: ۱۷۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌‎ان‌ان گفت ترامپ آمریکا را منزوی کرده است.
ناطقان: به نقل از پایگاه اینترنتی سی‌‎ان‌ان، کری گفت: «اقدامات دونالد ترامپ در صحنه بین المللی به آمریکا کمک نکرده است و نشان می‌دهد که او یک مذاکره کننده نیست. این یک ریاست جمهوری پسرفتی است و منافع آمریکا را تقویت نمی‌کند.»

وی گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ مذاکره نمی‌کند. او مردی است که مدعی است بهترین مذاکره کننده در جهان است. او درباره چه مذاکره می‌کند؟ تصمیم‌های ترامپ برای خارج کردن نیرو‌ها از سوریه و افغانستان، خروج از پیمان شراکت ترانس -پاسیفیک و معاهده آب و هوایی پاریس آمریکا را منزوی کرده است و ما را از نهاد‌هایی که از زمان جنگ جهانی دوم برای اتحاد جهان ایجاد شدند، خارج کرده است.»

وزیر خارجه پیشین آمریکا درباره دیدار ترامپ با پوتین در هلسینکی گفت: «زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا در برابر رئیس‌جمهور روسیه سر تسلیم فرود می‌آورد و می‌گوید که به پوتین و جامعه اطلاعاتی وی درباره آنچه که در آمریکا روی داده است، اعتقاد دارد، این لحظه‌ای شرم آور است.»

کری درباره احتمال استیضاح ترامپ هم گفت: «به نظرم این یک اشتباه است که کلمه استیضاح را در همه جا منتشر کنیم، زیرا همه چیز را سیاسی می‌کند. به نظرم جرایم جدی و معافیت‌های مالیاتی موضوع مهمی هستند. به نظرم این یک اشتباه است که دموکرات‌ها بدون شواهد به جلو حرکت کنند. اجازه بدهید همه چیز را رابرت مولر بگوید. تحقیقات مهمی در کشور در جریان است و به نظرم مردم آمریکا نیاز دارند آنچه را وجود دارد هضم کنند و ما لازم است به حرف مردم آمریکا گوش فرا دهیم.»

وی درباره احتمال حضورش در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ گفت: «من این موضوع را رد نمی‌کنم. تصور نمی‌کنم که ما درباره اینکه چه فردی بیاید و چه فردی برود، صحبت کنیم. آنچه که مهم است و باید درباره آن صحبت کنیم این پرسش است که باید به کجا برویم؟ ما به عنوان یک کشور لازم است که بدانیم که به کجا می‌رویم؟ ما کار‌های خوبی که آمریکا باید انجام دهد، انجام نمی‌دهیم. من قصد دارم که در این موضوع (انتخابات) مشارکت داشته باشم.»

برچسب ها: جان کری ، ترامپ ، منزوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین