کد خبر: ۱۷۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
با گذشت چند روز از کشته شدن چهار آمریکایی در حمله‌ای در شمال سوریه، دونالد ترامپ از تصمیم خود برای خروج از این کشور دفاع کرد.
ناطقان: دونالد ترامپ به خبرنگاران گفت: ما به خاطر چه کسی (اعضای) داعش را می‌کشیم؟ بدترین دشمن روسیه، ایران و سوریه، داعش است. ما به خاطر کسانی داعشی‌ها را می‌کشیم که لزوما با ما توافق ندارند. ما به سوریه رفتیم و طی دو سال حدود 99 درصد از منطقه تحت کنترل آن‌ها را کاهش دادیم.

ترامپ افزود: سوریه درگیر هرج و مرج بود. ما لطف بزرگی به بشار اسد (رییس جمهور سوریه) کردیم و به کشور خود نیز خدمت کردیم.

رییس جمهورآمریکا همچنین اظهار کرد، بازگرداندن سربازان آمریکایی به کشور اهمیت بسیاری دارد.

 وی افزود: باید از خود سوال کنید؛ ما داعش را برای روسیه، ایران، سوریه، عراق و کشورهای دیگر می‌کشیم. زمانی فرا خواهد رسید که بخواهید سربازان را به خانه بازگردانید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ این اظهارات را پیش از دیدار با خانواده‌های قربانیان حمله هفته گذشته در سوریه بیان کرد و گفت، صحبت کردن با خانواده این افراد "دشوارترین" کاری است که به عنوان رییس جمهور باید انجام دهد.

در این حمله که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته، 19 نفر از جمله چهار آمریکایی کشته شده‌اند.

ترامپ با اشاره به این که داعش تقریبا تام منطقه تحت کنترل خود را از دست داده، اظهار کرد: ممکن است ما در حال کنار کشیدن از حضور در صحنه سوریه باشیم اما طی سه هفته اخیر داعش را متحمل شکست‌های سنگینی کرده‌ایم و کارها خوب پیش می‌روند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین