کد خبر: ۱۷۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
وزیر صنعت:
رحمانی افزود: متاسفانه برخی از خودروسازان گلایه داشتند که قیمت محصولات آنها کم است. حتی من به یکی از خودروسازان گفتم لزومی ندارد که شما برای پراید، 10 میلیون ضرر بدهید؛ تولید نکن برو سراغ محصولات دیگر که ضرر نکنی!
ناطقان: رضا رحمانی در چهل و سومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برخی انتقادات مطرح شده از سوی حاضران این جلسه، با اشاره به گلایه‌های ارزی برخی از حاضران گفت: ما به هیچ وجه مشکل ارزی نداریم و تصمیم ما در مواجهه با تولیدکنندگان، بخش صنعت و بازرگانان، حفظ تولید موجود در کشور است و استراتژی ما تا چند ماه آینده بر این اصل متکی است که وضع موجود تولید در کشور حفظ شود لذا اجازه نخواهیم داد تا واحدهای تولیدی به هر دلیلی از جمله کمبود مواد اولیه، مشکلات ارزی و ... تعطیل شوند و آقای رئیس جمهور هم در جلسه ستاد اقتصادی دولت بر این استراتژی تاکید کردند.


وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات موجود در صنعت و اقتصاد کشور گفت: متاسفانه در حال حاضر در برخی حوزه‌ها همچون خودرو دچار بحران هستیم. به عنوان مثال روزی که من آمدم دوستانی در این بخش مصاحبه کردند و عنوان کرده بودند خودروسازی تا دو هفته دیگر تعطیل می‌شود. لذا ما بلافاصله جلساتی را برگزار کردیم و متوجه شدیم حرفشان منطقی است. ولی از طرف دیگر با این مشکل مواجه بودیم که این خودروسازان صدها هزار خودرو را پیش‌فروش کرده و تعهداتی به مردم داده بودند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در وهله اول دغدغه ما این بود که تولید در این بخش حفظ شود و در وهله دوم تاکید داشتیم که مطالبات مردم به طور کامل انجام شود. الحمدالله با کمک قطعه‌سازان وضعیت تولید بهتر شد و روند نزولی تولید خودرو در کشور بهبود یابد و از سویی دیگر هم به مردم اطمینان دادیم که خودروسازان به تعهداتشان باید عمل کنند و به خودروسازان نیز تاکید کردیم که باید 80 درصد تولیداتشان را برای انجام تعهدات قبلی خود در نظر بگیرند.

رحمانی اضافه کرد: متاسفانه برخی از خودروسازان گلایه داشتند که قیمت محصولات آنها کم است لذا ما تاکید داشتیم که اول باید تعهدات قبلی خود را پاسخ دهند و برای محصولات بعدی می‌توانند افزایش قیمت داشته باشند. حتی من به یکی از خودروسازان گفتم لزومی ندارد که شما برای پراید، 10 میلیون ضرر بدهید؛ تولید نکن برو سراغ محصولات دیگر که ضرر نکنی!

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین