کد خبر: ۱۷۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
یوسفی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ درخرده فروشی‌ها ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان است.
ناطقان: محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۱۱ هزار و ۷۰۰ و خرده فروشی‌های سطح شهر ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان است.

وی از کاهش قیمت مرغ طی روز‌های آتی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به روند کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا ۱۵ بهمن  به نرخ ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان برسد و مجدد به سبب ازدیاد تقاضا با روند صعودی در بازار روبرو شود.

یوسفی ضمن انتقاد از بازار کنونی نهاده‌های دامی گفت: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۳ هزار و ۴۵۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ تومان و ذرت یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ در بازار آزاد به مرغداران توزیع می‌شود، درحالیکه قیمت کنجاله سویا نباید بالاتر از ۲ هزار و ۵۵۰ و ذرت یک هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پایان تصریح کرد: هم اکنون مرغداران با مشقت‌های فراوان نهاده‌های مورد نیاز خود را از بازار خریداری می‌کنند که این امر بر افزایش قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.

از آغاز روند نزولی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به توزیع مناسب مرغ گرم و منجمد با نرخ‌های مصوب پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ گرم در روز‌های آتی به نرخ مصوب خود یعنی ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

وی افزود: هم اکنون خرده فروشی‌ها حق دارند که طبق فاکتور تنها ۱۰ درصد سود برای فروش نرخ مرغ به مصرف کننده لحاظ کنند و در صورت عرضه با قیمت‌های غیر معقول، دستگاه‌های ذی ربط برخورد جدی با متخلفان خواهند داشت.

یک منبع آگاه در پایان از شیوع بیماری نیوکاسل در واحد‌های مرغداری خبر داد و گفت: شیوع بیماری نیوکاسل در واحد‌های مرغداری و کاهش جوجه ریزی یکی از عوامل اصلی گرانی ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت مرغ در بازار به شمار می‌رود که انتظار می‌رود با پایان فصل سرما، بیماری در واحد‌ها کاهش یابد تا با مشکل کمبود جوجه ریزی در واحد‌ها روبرو نشویم.
برچسب ها: تحولات ، بازار ، مرغ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین