کد خبر: ۱۸۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
نهمین همایش "غزه نماد مقاومت" عصر امروز با سخنرانی زهرا مصطفوی، خالد قدومی، عباس خامه‌یار و علی اکبر صالحی برگزار شد.
ناطقان: زهرا مصطفوی، رییس و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین طی سخنانی در نهمین همایش "غزه نماد مقاومت" گفت: این همایش در حالی برگزار می شود که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم. انقلابی که به اذعان اکثر کارشناسان و شخصیت‌های سیاسی جهان نقطه عطفی نه تنها در تحولات منطقه محسوب می شود بلکه بر بسیاری از تحولات حوزه بین‌الملل نیز تاثیر مستقیم و غیر مستقیم نهاده است.

انقلاب اسلامی برخلاف آرزوهای دشمنانش استوار ایستاده است



وی افزود: در این چهل سال علی رغم همه مشکلات و فشارهایی که بر جامعه ایران وارد شده است اما مردم ایران با استقامت در پیگیری آرمان‌های اسلامی و انقلابی، به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌اند به طوری که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای تاثیر گذار برای حل بحران‌های منطقه‌ای مورد مشورت مجامع بین المللی قرار می‌گیرد.  

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین همچنین بیان کرد: این انقلاب بر خلاف آرزوهای دشمنانش چهار دهه استوار ایستاده و به سمت اهداف عالیه خود همچنان در حال حرکت است.

مصطفوی ادامه داد: این همایش در حالی برگزار می شود که منطقه و فلسطین تحولات جدیدی را تجربه می‌کند. معادلات منطقه‌ای کاملا تغییر کرده است و محور مقاومت توانسته است موازنه جدیدی را با دشمن صهیونیستی ایجاد کند. اکنون مقاومت ضد صهیونیستی و ضد استکباری از حوزه ملی خود خارج شده و در جغرافیای منطقه به عنوان یک بازیگر مهم و تاثیر گذار مطرح است.

وی اظهار کرد: این مقاومت زنجیره‌ای است که فلسطین و مشخصا نوار غزه فعال‌ترین حلقه‌های آن محسوب می شود، بارها ارتش رژیم اشغال‌گر قدس را در صحنه نبرد ناکام گذاشته است و به نماد و سمبل عینی مقاومت در برابر دشمن تبدیل کرده است تا جایی که به قول رهبری معظم انقلاب اسلامی، اسرائیل را ناچار ساخت تا کمتر از ۴۸ ساعت تن به آتش بس دهد. آتش بسی که آتش یه جان این رژیم انداخت و نزاع های سیاسی این روزهای اسرائیل را موجب شده است.

مصطفوی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا به عنوان اصلی ترین و مهترین حامی رژیم صهیونیستی نیز در سطح منطقه شکست خورده است. در عراق، در سوریه و در افغانستان شکست خورده است و طرح موسوم به  معامله قرن که برای یکسره سازی معادله درگیری به نفع صهیونیست ها از سوی آمریکا و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره)، شیطان بزرگ پیگیری می شد نیز به دنیا نیامده ساقط شده است.

وی تصریح کرد: دشمن تلاش دارد با هیاهوی تبلیغاتی شکست های خود را پنهان کرده و بذر ناامیدی در جوامع منطقه بپاشد اما تحولات آنچنان که مطلوب آن است پیش نخواهد رفت کما اینکه در این چهل سال تحولات خلاف مطلوبش پیش رفته است.

دبیرکل جمعیت دفاع از فلسطین همچنین بیان کرد: آنچه زمینه ناکامی اقدامات دشمن علیه انقلاب و آرمان های آن را فراهم نموده و در عین حال پیشرفت‌های عظیمی را در حوزه‌های مختلف سبب شده است، اتحاد و یکدلی همه اقشار ملت ایران و بویژه جوانان و پشتیبانی آن از رهبری و نظام و همچنین صرف فعل "ما می‌توانیم" بوده است، که یادگار امام است. بی‌شک با تمسک به همین راهکارها می توان آینده‌ای شکوفاتر برای ملت بزرگ ایران ترسیم کرد و پیشرفت نسل‌های آینده را به ارمغان آورد.

وی در پایان گفت: امیدوارم که همه ملت‌های زیر سلطه، مزه آزادی را چشیده و شاهد استقلال کشورشان باشند.

کسانی که از پشت به کودکان فلسطینی خنجر زدند فراموش نمی‌کنیم

خالد قدومی، نماینده جنبش حماس نیز همایش "غزه نماد مقاومت" گفت: شاید بتوان رخداد شاخص سیاسی سال گذشته را که محصول مقاومت در مساله‌ی فلسطین بود همان راهپیمایی‌های بازگشت و تاثیرات راهبردی آن بر فلسطین، منطقه و جهان دانست. این راهپیمایی‌ها توانست بار دیگر آرمان فلسطین و روحیه مبارزاتی را احیاء کند و از آن اهرم فشاری بالقوه بر رژیم اشغالگر صهیونیستی بسازد.

وی افزود: راهپیمایی‌های بازگشت با شکستن محاصره توانست طرحی مردمی را برای مقاومت جانانه در برابر به اصطلاح "معامله قرن" سروسامان بخشد. این راهپیمایی‌ها با هدف مقابله با انتقال سفارت آمریکا صورت گرفت و در واقع پیامی با هدف مقابله با طرح‌های نفوذ، عادی‌سازی روابط و هماهنگی با اشغالگر در سطح کشوری و منطقه‌ای است.

نماینده جنبش حماس در تهران در ادامه با اشاره به این‌که ایده راهپیمایی بازگشت در سال ۲۰۰۶ میلادی همزمان با سالگرد "نکبت" شکل گرفت، اظهار کرد: راهپیمایی‌ها، رژیم صهیونیستی را شدیدا تحت فشار قرار داد و چهره زشت آنها را در به قتل رساندن کودکان و غیرنظامیان برملا ساخت. در این مدت برخی از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف مهار این راهپیمایی‌ها قول‌هایی دادند اما متاسفانه به وعده‌ها و توافقات انجام شده عمل نکردند.

وی در ادامه بیان کرد: ما روحیه قهرمانه را در مردم غیور کرانه باختری شاهد بودیم که با عملیات دلاورانه خود کوشیدند معادله موازنه بازدارندگی را با اشغالگر برقرار سازند اما باز با تاسف شاهد بودیم دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس نه تنها بسیاری از عملیات‌های ضد اشغالگری را بی‌اثر ساخت که فرزندان صلحشور این مرز و بوم را نیز دستگیر کرد. سرویس‌های امنیتی خودگردان حتی اجازه راهپیمایی مسالمت‌آمیز را به مردم ما نمی‌دهند.

قدومی با تاکید بر این‌که ملت ما همچنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی توانمند و پایدار در صحنه حضور دارند، گفت: اگرچه راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز با مشارکت مردم بی‌دفاع ادامه دارد اما دیدیم که رژیم صهیونیستی چگونه در کمال خونسردی افراد غیرنظامی را به قتل می‌رساند که البته این اقدام چهره و موقعیت آنها را در سطح بین‌المللی را مخدوش کرده است.

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان این‌که رژیم صهیونیستی مدعی می‌شود برای تحقق این راه‌حل‌ها تلاش می‌کند، اظهار کرد: جنایت اصلی در حق مردم فلسطین از زمان تصویب قطعنامه ۱۸۱ در سال ۱۹۴۷ شروع شد و شاهد بودیم که این رژیم هیچ یک از قطعنامه‌هایی را که به تصویب سازمان ملل رسیده به رسمیت نشناخته است. با مروری بر عملکرد رهبران اشغالگر، صحبت‌های وزیر خارجه مقبور رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به ذهن متبادر می‌شود که گفته بود که اسرائیل از بیت‌المقدس خارج نخواهد شد حتی اگر همه جامعه بین‌الملل چنین خواسته‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: حتی قطعنامه‌ای که در آن عضویت فلسطین به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد بسیار برای فلسطین خطرناک بود زیرا کشور به رسمیت شناخته شده همان کشوری است که حاصل و برآمده از توافقات ویرانگر اسلو و موسوم به راه‌حل دو کشوری است.

قدومی خاطر نشان کرد: تلاش‌های مذبوحانه ترامپ برای محکوم کردن فعل مقاومت و همچنین مخدوش کردن و محکومیت مقاومت در فلسطین از این جهت است که آنها می‌خواستند مقاومت را که همه قوانین بین‌المللی مشروعیت آن را تضمین کرده و تا این لحظه تمامی دسیسه‌های آنها بی‌اثر شده از طریق رای‌گیری در سازمان ملل محکوم کنند و ملت فلسطین را از حق خود محروم کنند.

نماینده جنبش حماس در تهران تصریح کرد: به همین جهت به جرات می‌توان گفت که این تلاش‌ها در مجموع با هدف خلع سلاح مقاومت صورت می‌گیرد، مقاومتی که از یکسو دشمن را به درد می‌آورد و از سوی دیگر پیروزی را رقم می‌زند. تجربه به ما می‌گوید رژیم صهیونیستی می‌داند در صورت ارتکاب هر جنایتی می‌تواند از هر دادگاهی که جامعه بین‌الملل برگزار می‌کند جان سالم به در کند.

وی با تاکید بر این‌که هدف مقاومت صرفا به کارگیری سلاح نیست بلکه سلاح وسیله کارآمدی برای بازستاندن حقوق حقه از اشغالگر است، ادامه داد: از هر کسی که علیه ملت ما که به واسطه عدم پذیرش وحدت ملی و یا به وسیله مجازات و فشردن گلوی مردم توطئه چیده است به خداوند شکایت می‌بریم و تاریخ هرگز کسانی را که به وسیله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از پشت به کودکان فلسطینی خنجر زدند را فراموش نخواهد کرد.

نماینده جنبش حماس در تهران خاطر نشان کرد: مردم فلسطین همچنان به راه دشوار و در عین حال با عزت و شکوه‌شان برای بازستادن حقوق حقه خود ادامه خواهند داد.

فهم واحدی از ماهیت رژیم صهیونیستی در منطقه وجود ندارد


عباس خامه‌یار، معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز طی سخنانی در نهمین همایش "غزه نماد مقاومت" اظهار کرد: امام خمینی (ره) نهضت استبداد ستیزی را با نهضت استعمارستیزی در آمیختند و این تلفیق تفکیک ناپذیر است، باید یادآوری کنم امام (ره) در نخستین سخنرانی ضد استبدادی خود در سال ۴۲ که شاه را هدف قرار داده بود،  ۱۸ بار اسم رژیم صهیونیستی را به کار برد و مشکلات ایران آن روز را به اسرائیل گره زد.

وی افزود: امام (ره) در طول سالیان مبارزه در نجف و ترکیه نسبت به مساله فلسطین اهمیت می‌دادند، در انقلاب اسلامی با رهنمود امام (ره) و همت والای ایشان برای اولین بار بر خلاف قوانین رایج، سفارت اسرائیل در اختیار فلسطینیان قرار گرفت.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی، مخالفت سیاسی جمهوری اسلامی ایران با اشغالگران به شدت ادامه داشت و در مجلس نیز طرح هشت ماده‌ای در حمایت از فلسطین تصویب شد.

خامه یار خاطر نشان کرد: امروز با گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی همین موضع حمایتی را رهبری هم دارند و بدون شک بزرگترین مشکل جهان اسلام را اسرائیل می‌دانند.

وی افزود: فهم واحدی از ماهیت و موجودیت اسرائیل در منطقه وجود ندارد لذا درک مشترک و دقیق و یکسان برای داشتن چشم انداز بهتر برای مساله فلسطین کاملا ضروری است.

خامه یار ادامه داد: تشکیل رژیم صهیونیستی دارای یک عمق استراتژیک و خطرناک است یعنی اسرائیل یک پروژه استعماری است و پروژه سرزمینی، قومیتی و ملی نیست و نگاه جمهوری اسلامی ایران و رهبران انقلاب نیز به آن، به عنوان یک پروژه استعماری است.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه گفت: آنچه امروز در روی زمین می‌بینم کاملا نشان دهنده برنامه سایکس پیکو شماره ۲ کشورهای غربی و به خصوص آمریکا است و حتی به مراتب خطرناک تر از سایکس پیکو شماره یک است. امروز جنگ های مذهبی و قومی و ناسیونالیستی هدف اساسی این پروژه است.

وی در پایان با بیان این که بیانیه بالفور زاییده سایکس پیکو بود گفت: علی رغم فضاهای تبلیغاتی و جنگ روانی که علیه ملت‌های منطقه و مقاومت است قضیه فلسطین فرا ملی، فرا سرزمینی، فرا قومیتی و فرا مذهبی است.

پیروزی جبهه مقاومت حتمی است/ انقلاب اسلامی مقاومت را در بستر صحیح به پیش برد


علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز در این همایش گفت: این رژیم در جهت ظلم و ستم حرکت می‌کند و عاقبتی جز از بین رفتن ندارد و این حتما بر اساس آیات قرآن اتفاق می‌افتد. در مقابل مژده آسمان و زمین بر حتمی بودن پیروزی مقاومت است و تردیدی نداریم مقاومت پیروز خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به تلاش دنیا عرب به ویژه مصر برای آزادی فلسطین اظهار کرد: این کشورها سعی کردند مذاکرات و مبارزه برای آزادی فلسطین را در بستر ناسیونالیسم عربی پیش ببرند اما موفق نشدند و جنبش‌های مقاومت که در چندین دهه به وجود آمدند توانستند مقاومت فلسطین را در بستر اسلام شکل دهند نه ناسیونالیسم عربی و در این راه شهدا بسیاری را هدیه کردند.

وی با بیان اینکه مقاومت اسلامی امروز پایدار و برنده است، گفت: مقاومت موفق بوده است زیرا بر پایه حق و ضمیر پاک انسانیت است و قادر به تسخیر قلوب است.

صالحی درباره مقاومت مردم در یمن تصریح کرد: آنها نیز با توسل به اعتقادات و باورهایشان نه با تکیه بر دلارهای نفتی مقاومت کرده‌اند و پیروزند. کشوری که فکر می‌کند با دلار نفتی می‌تواند منطقه را کنترل کند در نهایت فاجعه خاشقچی(جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی که در کنسول‌گری سعودی به قتل رسید) برایش به وجود می‌آید.

صالحی اظهار کرد: درست است امروز رژیم اسراییل در دستگاه حاکمه آمریکا و دیگر کشورها نفوذ دارد و دست برتر اما دیری نمی‌پاید که این برتری را از دست می‌دهد چون راه انحراف در پیش گرفته‌ است.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه به نقش ایران در تحولات اخیر اشاره کرد و گفت: این ایران و امام خمینی(ره) بودند که دین را دوباره احیا کردند و امروز شاهدیم دین می‌تواند به عنوان عنصر محرک در جامعه نقش داشته باشد و با وجود همه مشکلات و موانع بر قدرتش افزوده می‌شود متاسفانه در داخل به خاطر اختلافات داخلی تاثیر و اثر این قدرت را نمی‌بینیم اما وقتی بیرون می رویم به قدرت و توان خود پی می‌بریم.

وی تاکید کرد: نابرده رنج گنج میسر نمی شود. ایران تنها کشور مستقل در منطقه و در حال پیشرفت است. انقلاب اسلامی ضمن اقتدار بخشیدن به ایران توانسته مقاومت را در بستر صحیح پیش ببرد و اسلام را برای آنها هم احیا کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین