کد خبر: ۱۸۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
سفیر سوئیس در ایران و شهردار تهران با یکدیگر دیدار کردند و در رابطه با همکاری‌های آتی میان پایتخت‌های این دو کشور به گفتگو نشستند.
ناطقان: مارکوس لایتنر سفیر سوئیس ظهر امروز با پیروز حناچی دیدار و پیرامون همکاری‌های آتی میان «برن» و «تهران» گفتگو کرد.

شهردار تهران در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از پیوستن سفیر سوئیس به کمپین «سه شنبه‌های بدون خودرو» درباره زمینه‌های همکاری برن با تهران در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری، توسعه حمل و نقل عمومی است و در این زمینه سرمایه گذاری گسترده‌ای برای تجهیز خطوط مترو صورت گرفته است. علاوه بر این، شهرداری تهران در نظر دارد تا به منظور کاهش آلودگی هوا و ترافیک، توسعه سایر مد‌های حمل و نقل را در دستور کار قرار دهد.

پیروز حناچی با بیان اینکه تجربه نشان می‌دهد راه اندازی خطوط LRT یکی از راهکار‌های توسعه حمل و نقل پاک است، عنوان کرد: هم اکنون شهرداری تهران طرح مطالعاتی راه اندازی خطوط LRT در خیابان ولیعصر (عج) را در دستور کار دارد. البته، از آن جا که بسیاری از کشور‌های دنیا در این زمینه تجربیات علمی مفیدی را در اختیار دارند، می‌توان از ظرفیت علمی آن‌ها برای تحقق این امر در طولانی‌ترین و قدیمی‌ترین خیابان تهران استفاده کرد.

وی با اشاره به تجربه کشور سوئیس در توسعه وسایل حمل و نقل عمومی و حمایت از کمپین‌های مردمی برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی گفت: یکی دیگر از موضوعات مورد توجه در این دوره از مدیریت شهری احیای روددره‌ها و تبدیل آن‌ها به محیط‌های تفریحی و گردشگری است. در گذشته در تهران روددره‌های بسیاری وجود داشت که متاسفانه در طول زمان از بین رفتند. واقعیت این است که این امر موجب شکل گیری چالش‌های زیست محیطی بسیاری برای پایتخت شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه هم اکنون روددره‌ها به سمت مسیل‌های «فیروزآباد» و «کن» هدایت می‌شوند، تصریح کرد: یکی از موارد همکاری تهران و برن در حوزه محیط زیست، می‌تواند معطوف به احیای روددره‌های تهران باشد. تلاش ما این است که روددره‌ها را به فضای تفرجگاهی تبدیل کنیم تا شهروندان تهرانی بتوانند اوقات فراغت خود را در این محیط‌ها سپری کنند و از مواهب طبیعت بهره‌مند شوند.

به گفته حناچی همکاری مطالعاتی مشترک برای راه اندازی تله کابین در مسیر امام زاده داوود از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند پایتخت ایران و سوئیس را در زمینه علمی به یکدیگر نزدیک‌تر کند. آن گونه که حناچی در این جلسه اعلام کرد مدیریت شهری تصمیم دارد تله کابینی را از فرحزاد به سمت این مکان زیارتی تفریحی طراحی کند. پروژه‌ای که با انجام آن امکان ایجاد مسیر طبیعت گردی به موازات مسیر پیاده امام زاده داوود مهیا می‌شود.

شهردار تهران در پایان سخنان خود در واکنش به پیشنهاد سفیر سوئیس در ایران برای برگزاری مراسم بزرگداشت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک این دو کشور گفت: می‌توان در این زمینه از ظرفیت‌های رایزن فرهنگی ایران در سوئیس کمک گرفته و از هنرمندان هر دو کشور برای معرفی آداب، رسوم و فرهنگ دو ملت بهره برد. شهرداری تهران نیز از برگزاری برنامه‌های فرهنگی استقبال می‌کند.

به گزارش شهرنوشت، سفیر سوئیس در ایران نیز ضمن استقبال از پیشنهاد‌های شهردار تهران عنوان کرد: پیش‌تر سوئیس در حوزه مدیریت کاهش مخاطرات و بلایای طبیعی همکاری‌هایی را با تهران داشته است که می‌توان آن‌ها را ادامه داد و سایر اقدامات را نیز در راستای آن تعریف کرد. وقوع بلایای طبیعی و نحوه مدیریت آن‌ها از جمله فصول مشترک همکاری میان بسیاری از کشور‌ها است و در این رابطه همکاری تهران و برن می‌تواند راهگشا باشد.

مارکوس لایتنر همچنین از پیشنهاد شهردار تهران مبنی بر همکاری برای توسعه حمل و نقل عمومی استقبال کرد و گفت: در زمینه توسعه خطوط مترو و ساخت واگن سوئیس پیشنهاد‌هایی به تهران داد که دو طرف در حال بررسی راه‌های همکاری هستند. امیدواریم در آینده نزدیک این همکاری به ثمر بنشیند و بتوانیم شاهد کاهش آلودگی هوا و ترافیک باشیم.

وی احیای روددره‌های تهران را نیز اقدام بسیار مناسبی توصیف کرد که اگر اطلاعات بیشتری در این باره در اختیار شرکت‌های سوئیسی قرار بگیرد، می‌توانند زمینه همکاری مناسبی را تعریف کنند.

سفیر سوئیس در ایران در پایان این دیدار با ابراز تمایل نسبت به امضای تفاهم نامه همکاری با شهرداری تهران، بیان کرد: با امضای تفاهم نامه و حرکت گام به گام می‌توانیم همکاری‌های خوبی را با یکدیگر در حوزه‌های مختلف همچون محیط زیست داشته باشیم.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین