کد خبر: ۱۸۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
'مارتین گریفیتس' فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن امروز (دوشنبه) با هدف ایجاد پیشرفت درخصوص اجرای توافق آتش ‌بس در شهر بندری الحدیده وارد صنعا شد تا با مقامات انصار الله دیدار کند.
ناطقان: به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، گریفیتس در راستای برداشتن گام جدید در راستای اجرای توافق آتش ‌بس الحدیده که در مذاکرات صلح سوئد حاصل شده بود، وارد صنعا شد.

این دومین دیدار گریفیتس از صنعا در ماه جاری میلادی است.

یک مقام مسئول در سازمان ملل در این باره گفت: دیدار گریفیتس از صنعا در راستای سرعت بخشیدن به روند اجرای توافق آتش بس الحدیده است؛ وی مدت زمان اقامت این مقام بین ‌المللی در یمن و این‌ که آیا وی از بندر الحدیده نیز بازدید خواهد کرد یا خیر را مشخص نکرد.

بندر الحدیده اصلی ترین مسیر ارسال کمک های بشردوستانه به یمن می باشد که در غرب این کشور و در حاشیه دریای سرخ قرار دارد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اواسط دی ماه نیز به منظور مذاکرات با مقامات عربستان و جنبش انصار الله، ابتدا درباره اوضاع یمن به صنعا و سپس به ریاض سفر کرد.

با وجود برقراری آتش بس در الحدیده، ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان همچنان به حملات خود به این بندر ادامه می دهد و بارها این آتش بس را نقض کرده است.

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن 15 آذرماه با میانجیگری نماینده ویژه سازمان ملل در استکهلم سوئد به مدت یک هفته برگزار شد.

توقف حملات و درگیری های دو جانبه، نحوه اداره بندر الحدیده، بازگشایی فرودگاه صنعاء و تبادل اسرا از جمله موضوعات مورد مذاکره و توافق میان طرف های یمنی طی یک هفته مذاکره در سوئد بود؛ اما ائتلاف سعودی - آمریکایی تاکنون در اجرای این توافقنامه کارشکنی و سنگ اندازی کرده است.
  
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین