کد خبر: ۱۸۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
کارشناس گروه انرژی‌های پاک و محیط زیست مرکز همکاری تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری تاکید کرد: هزینه فیلتر دوده یک پانزدهم یک اتوبوس نو است بنابراین نصب فیلتر دوده روی ناوگان اتوبوسرانی به‌صرفه‌تر از نوسازی است.
ناطقان: حسن جنگ‌آور در سی‌وپنجمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: با توجه به رسالتی که در حوزه فناوری داریم در زمینه فیلتر دوده و موتورسیکلت‌های برقی فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ایم فیلترهای دوده برای خودروهای دیزلی را در کشور بومی‌سازی کنیم. این فیلترها برای اولین بار در کشور ساخته شده و قرار است در آینده به تولید انبوه برسد.

این کارشناس مرکز همکاری تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری ادامه داد: مذاکراتی با خودروسازان و شهرداری‌ها در زمینه فیلتر دوده داشته‌ایم و این گروه‌ها بحث استاندارد فیلتر دوده ساخته شده در ایران را مطرح می‌کنند. تاکنون موفق شده‌ایم با کمک شرکت کنترل کیفیت هوا و سازمان حفاظت محیط زیست برخی استانداردهای لازم را برای فیلترهای دوده دریافت کنیم تا بهانه‌ای برای استفاده از این فیلترها در کشور نباشد.

جنگ‌آور با تاکید بر اینکه نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی از جمله اتوبوس‌ها به صرفه‌تر از نوسازی ناوگان دیزلی است، گفت: هزینه فیلتر دوده یک‌پانزدهم یک اتوبوس نو است. به عبارت ساده‌تر با قیمت یک اتوبوس نو می‌توانیم ۱۵ اتوبوس را مجهز به فیلتر دوده کنیم.

این کارشناس مرکز همکاری تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا سال آینده کلیه استانداردهای مربوط به فیلتر دوده ساخته شده در ایران را دریافت و نتایج این موضوع را در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اعلام کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روی حمل و نقل پاک تمرکز داریم، گفت: بحث تولید موتورسیکلت‌های برقی را در ایران پیگیری می‌کنیم. در حال حاضر این فناوری در کشور بومی‌سازی شده و استاندارد لازم برای برخی از این نمونه‌ها نیز اخذ شده است.

جنگ‌آور ادامه داد: در شرایط حاضر در حال دریافت استاندارد برخی موتورسیکلت‌های برقی هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که تا اوایل بهار سال ۹۸ کلیه استانداردهای مربوط به موتورسیکلت‌های برقی اخذ شود.

این کارشناس مرکز همکاری تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری همچنین تاکید کرد: با توجه به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل پاک در نظر داریم که فناوری شارژ و باتری را در کشور توسعه دهیم.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین