کد خبر: ۱۸۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
یک متخصص اطفال گفت: برای سیر نگه داشتن کودک به او هر چیزی ندهید، زیرا این حالت باعث کاهش وزن او خواهد شد.
ناطقان: علی محتشمی متخصص اطفال، درباره بدغذایی کودک، اظهار کرد: دلایلی بسیار برای بدغذایی کودکان وجود دارد؛ به‌عنوان نمونه وقتی مادر یا مراقب کودک به دفعات از غذا به عنوان ابزار تنبیه استفاده کند؛ مثلا او را مجبور می‌کنند غذایی را که دوست ندارد بخورد، کودک نیز لجبازی خود را از طریق غذا نخوردن نشان خواهد داد.

این متخصص اطفال با اشاره به بی‌اهمیتی مادران به ساعات غذا خوردن کودک، بیان کرد: رعایت دقیق ساعت غذا خوردن و داشتن برنامه غذایی، اهمیت غذا خوردن غذا را به کودک نشان می‌دهد، همچنین سخت‌گیری بیش از حد آداب غذا خوردن این موضوع را در ذهن کودک تبدیل به عملی ملال آور خواهد کرد.


اگر کودک منظم غذا نمی‌خورد، او را دعوا نکنید

محتشمی ادامه داد: طبیعی است که در هنگام غذا خوردن کودک کمی از خورده‌های غذا از قاشق بیرون بریزد، همچنین تمایل داشته باشد از یک نوع غذا بیشتر و از غذایی دیگر کمتر بخورد، پس نباید اصرار داشته باشید هر چیزی که شما می‌پسندند کودک همان را انجام دهد.

وی اظهار کرد: در این حالت نمی‌توان انتظار داشت کودک به حضور در این موقعیت تمایلی نشان دهد، زیرا وقت غذا خوردن، برای او همیشه تداعی کننده مشاجرات والدین خواهد بود.
به کودک شیرینی و بیسکویت ندهید

وی ادامه داد: اگر کودک اشتهایی به خوردن غذا ندارد، برای سیر نگه داشتن، هر چیزی به او ندهید؛ شیرینی و بیسکویت در اختیار کودک نگذارید و اجازه دهید از همان سه تا چهار سالگی آرام آرام عادت‌های غذایی خوب در او شکل بگیرد، ترتیب‌های غذایی را به کودک یاد دهید و از پیش غذا‌ها شروع کنید، اگر غذایی را نخورد، اشکالی ندارد چند لحظه صبر کنید سپس بشقاب را از جلوی او بردارید؛ همین کار را در مورد غذای اصلی نیز انجام دهید.

این متخصص اطفال تشریح کرد: اگر کودک‌تان پیش غذا و یا غذای اصلی را نخورد، دسر را ۲ برابر نکنید، اگر دسر نمی‌خورد، به او نگویید که در صورت انجام این کار برایش اسباب بازی می‌خرید یا او را به گردش می‌برید، اجازه دهید خوب گرسنه شود و هنگامی که میلش زیاد شد، به او غذا دهید.
نگران کم وزنی کودک نباشید

محتشمی اظهار کرد: خیلی نگران کم وزنی کودک نباشید، اگر فکر می‌کنید ممکن است دچار کم وزنی شود به متخصص اطفال مراجعه کنید؛ می‌توانید از چند کودکی که میل و اشتهای زیادی به خوردن دارند نیز کمک بگیرید تا بلکه فرزندتان سرشوق بیاید.


این متخصص اطفال یادآوری کرد: افراط مادر نسبت به تغذیه کودک باعث می‌شود که با قاشق و ظرف غذا به دنبال کودکان راه افتاده و تصور کند که با این عمل تغذیه کامل و مورد نظر فرزندش را تامین می‌کند؛ حال آنکه اصرار بیش از حد به غذا خوردن اشتیاق کودک را از میان برده و کودک از غذا به عنوان شیوه‌ای برای جلب توجه استفاده می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین