کد خبر: ۱۸۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
موادی مانند سیر هویج و کلم خواص ضد باکتری داشته و یک آنتی بیوتیک قوی محسوب می‌شوند.
ناطقان: از میان هزان ماده غذایی که در طبیعت وجود دارد برخی از آنها خاصیت و کارکردی ویژه دارد.

در این خبر شما را با برخی از آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی آشنا می‌کنیم.سیر به دلیل داشتن ماده آلیسین که اثر ضد باکتری دارد یک آنتی بیوتیک طبیعی قوی محسوب می‌شود و به دلیل داشتن موادی مانند استافیلوکوک کمکی بزرگ در از بین بردن عفونت بدن می‌کند.

از قدیم ماده غذایی عسل آنتی بیوتیک طبیعی و ضد باکتری محسوب می‌شود و آنزیم‌های موجود در آن کمک بزرگی به آزاد شدن پروکسید هیدروژن می‌کند.کلم برگ خواص درمانی دارد و حاوی ترکیبات ضد سرطانی است؛ کلم سرشار از ویتامین سی بوده که آنتی بیوتیک طبیعی است و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

لبنیات در بهبود فرایند هضم و سلامت روده کمک بزرگی کرده و باعث تقویت سیستم‌ ایمنی بدن می‌شود.

توت برای درمان عفونت‌های ادراری و مشکلات مثانه بسیار سودمند است و از چسبیدن باکتری اشریشیاکلی به دیواره‌های مثانه جلوگیری می‌کند.

زردچوبه یک آنتی بیوتیک قوی محسوب شده و از قدیم مردمان چین تحت عنوان داروی ضد التهاب و ضد باکتری استفاده می‌کردند.هویج مناسب رژیم غذایی است و دارای خاصیت ضد باکتری قوی دارد، همچنین هویج برای تقویت سیستم بینایی بسیار مفید و سودمند است.

ترب کوهی خواص ضد میکربی دارد و با عفونت‌های تنفسی سینوزیت و دستگاه ادراری مبارزه می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین