کد خبر: ۱۸۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
بدهی روسیه تا ابتدای سال جاری میلادی ۱۲.۴ درصد کاهش یافته است.
ناطقان: به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد بدهی خارجی روسیه تا یکم ژانویه ۲۰۱۹ با ۱۲.۴ درصد کاهش به ۴۵۳.۷ میلیارد دلار رسیده است که پایین‌ترین سطح ثبت شده از آوریل ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود.

بدهی خارجی روسیه در اواسط سال ۲۰۱۴ و به دنبال وضع تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور به دلیل مساله اوکراین با ثبت رقم ۷۳۳ میلیارد دلار رکوردشکنی کرد اما از آن زمان به بعد بدهی این کشور همواره کاهشی بوده و روسیه توانسته است با یک برنامه‌ریزی بلند مدت، ۲۸۰ میلیارد دلار از این بدهی‌ها را پرداخت کند؛ به گونه‌ای که تنها در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ بدهی خارجی این کشور ۱۶ میلیارد دلار کاهش داشته است.

پرداخت بدهی‌های خارجی در حالی صورت می‌گیرد که ذخایر ارزی روسیه برای سومین سال متوالی در سال ۲۰۱۸ افزایش داشته است. این ذخایر با ۸.۳ درصد افزایش در سال گذشته به رقم ۴۳۲ میلیارد دلار رسیده است.

مسکو با هدف کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد خود در برابر تحریم‌ها و نوسانات ارزی، در حال کاهش وابستگی خود به دلار است؛ به گونه‌ای که میزان ذخایر دلاری روسیه در شرایطی به کمترین سطح تاریخ خود رسیده است که بانک مرکزی این کشور ۱۰۰ میلیارد دلار از ذخایر خود را به ارزهای دیگری همچون یورو، یوان چین و ین ژاپن تبدیل کرده است.

در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن ۲۰۱۸، سهم دلار از ذخایر ارزی خارجی روسیه از ۴۳.۷ درصد به ۲۱.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین