کد خبر: ۱۸۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
عربستان سعودی و روسیه دیگر مذاکرات نفتی در داووس سوییس نخواهند داشت و نخستین دیدار رو در روی وزیران انرژی دو کشور از زمان امضای توافق کاهش تولید در دسامبر، لغو شد.
ناطقان: وزارت انرژی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به دلیل تغییر در برنامه کاری، در اجلاس داووس شرکت نخواهد کرد. پیش‌تر، منابع آگاه به بلومبرگ گفته بودند بعید است خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی به داووس سفر کند.

این دو نفر جدیدترین مقامات دولتی بلندپایه هستند که از حضور در بزرگترین رویداد تقویم اقتصاد جهانی صرفنظر می‌کنند. با این حال مدیران بزرگترین شرکتهای جهان همچنان قصد دارند در داووس حاضر شوند.

مجمع داووس قرار بود میزبان مذاکرات میان فالح و نواک باشد که نخستین دیدار رو در روی آنها از زمان امضای توافق کاهش تولید میان کشورهای اوپک و غیراوپک در دسامبر بود. نواک هفته گذشته پس از این که فالح از روند کند کاهش تولید روسیه انتقاد کند، اظهار کرده بود آنها قصد دارند درباره پیشرفت اجرای این توافق گفت و گو کنند.

عربستان سعودی در سالهای اخیر از مجمع داووس برای جذب سرمایه گذاری خارجی استفاده کرده است. شرکت نفتی دولتی آرامکو که فالح رییس هیات مدیره آن است، در داووس حضور سالانه دارد و امین ناصر، مدیرعامل آرامکو، روز سه‌شنبه در داووس حاضر شد و به نظر رسید بدنبال جلب حمایت سرمایه‌گذاران از نخستین عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو است.

شماری از رهبران جهان اخیرا تصمیم گرفته اند در اجلاس امسال داووس شرکت نکنند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ماه جاری به دلیل تعطیلی دولت، حضور خود و هیات آمریکایی را لغو کرد. مقامات آمریکایی رده بالا قرار بود پیش از پایان مهلت آتش بس ۹۰ روزه، مذاکرات تجاری با چین برگزار کنند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه نیز سفرشان به داووس را لغو کرده اند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین