کد خبر: ۱۸۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
امروزه در حدود پنج میلیون نفر افراد بالای ۶۵ سال در کشور زندگی می‌کنند.
ناطقان: با افزایش سن امید به زندگی در دنیا و در کشور ما جمعیت سالمندی نیز رو به افزایش خواهد رفت؛ سالمندانی که سلامتی‌شان یکی از شاخص‌های مهم حوزه بهداشت و درمان سلامتی افراد است.

معمولا سالمندان دوران بازنشستگی خود را می‌گذرانند به همین دلیل وقت بیشتری برای انجام تفریحات و حتی فعالیت فیزیکی داشته باشند.

پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۳۰ تعداد سالمندان کشور به حدود ۲۴.۵ درصد برسد و امروزه افراد بالای ۶۵ سال در حدود ۵ میلیون نفر است،‌ همچنین پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ آمار سالمندان در دنیا به ۲.۱ میلیارد نفر برسد.

در این میان ۱.۵ میلیون سالمند مرد و ۲.۵ میلیون سالخورده زن بی‌سواد هستند و ۹۱ درصد از سالمندان مرد همچنین ۵۴ درصد از زنان پیر متاهل هستند.

امروزه در حدود ۱.۵ میلیون سالمند در کشور تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مختلفی در کشور قرار دارند، و ۵ میلیون خانواده سرپرست شان جزو افراد سالمند دسته‌بندی می‌شوند.

وضعیت سالمندان در ایران+ اینفوگرافی

برچسب ها: ایران ، سالمند ، زندگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین