کد خبر: ۱۸۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش با دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده پایان یافت.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی ارتش، در این رزمایش که به مدت دو روز در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار شد، بیش از ۱۲ هزار نیروی هجومی شرکت کردند و انواع عملیات‌های تازش آفندی، تک هماهنگ شده و پاکسازی را با استفاده از نیروهای واکنش سریع به اجرا درآوردند.

بنابراین گزارش: یگان‌های زرهی، توپخانه، واکنش سریع، پیاده مکانیزه، مهندسی رزمی، مخابرات و جنگال، پهپاد، هوانیروز با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی در این رزمایش نقش آفرینی کردند.

در مرحله نخست رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا پس از شناسایی پهپادها و بالگردهای هوانیروز، تیپ ۵۵ ه‌وابرد و تیپ ۲۵ واکنش سریع با تجهیزات کامل توسط بالگردهای ترابری شنوک و ۲۱۴ با عملیات هلی‌برن وارد منطقه رزمایش شدند و علاوه بر شناسایی، به عملیات پاکسازی و انهدام عناصر، تجهیزات و استحکامات دشمن پرداختند.

در مرحله پایانی رزمایش اقتدار ۹۷ نزاجا، توپخانه‌های ثابت و متحرک نیروی زمینی ارتش با حجم وسیع در کالیبر‌های مختلف مواضع دشمن را از فواصل بین ۱۰ تا ۳۰ کیلومتری با شلیک گلوله‌های هوشمند و نقطه زن مورد اصابت قرار دادند.

همچنین یگان‌های زرهی و پیاده مکانیزه، با انجام عملیات هجومی و تک هماهنگ شده به سمت دشمن، مواضع و تجهیزات آن‌ها را منهدم ساختند.

اجرای عملیات تعاقب و انهدام کامل استحکامات دشمن، از جمله دیگر برنامه‌های مرحله نهایی رزمایش اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش بود.

نمایش قدرت، توان تحرک و جابجایی سریع نیروها و همچنین پشتیبانی هوایی بالگردهای هوانیروز در تمامی مراحل رزمایش از ویژگی‌های مهم رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین