کد خبر: ۱۸۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۵
یک متخصص اطفال گفت: یکی از راه‌های درمان یبوست در کودکان، حمام آب گرم است چرا که این کار می‌تواند کودک را آرام و دفع مدفوع را راحت‌تر کند.
ناطقان: علی محتشمی متخصص اطفال، اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها انتظار دارند که شکم نوزاد هر روز کار کند، در غیر این صورت فکر می‌کنند فرزندشان یبوست دارد؛ در واقع در نوزادان زیر ۶ ماه کار نکردن شکم تا پنج روز طبیعی است و حتی اگر این مدت تا ۱۰ روز طول بکشد جای نگرانی ندارد، اما اگر این زمان طولانی‌تر شد باید به فکر درمان آن باشید.

علائم یبوست در نوزادان

این متخصص اطفال بیان کرد: یبوست را با تعداد دفع مدفوع تعریف نمی‌کنند، بلکه اگر شیرخوار در هنگام دفع تقلا و زور زدن بسیار داشته باشد و سرانجام مدفوعی خشک (مانند قلوه سنگ) بیرون بیاید، این علائم نشان از یبوست است؛ اگر شیرخوار شما زیر ۶ ماه باشد با تعریف بالا یبوست دارد و در کوتاه‌ مدت می‌توانید با روش‌هایی مانند استفاده از شیاف گلیسرین ۱ گرمی، تحریک مقعد به وسیله گوش پاکن آغشته با روغن کرچک، شربت لاکتولوز و پارافین خوراکی استفاده کنید.

راه‌های درمان یبوست در کودک

محتشمی با اشاره به اینکه یبوست کودکان کمتر از ۶ ماه را می‌‌توان در خانه درمان کرد، گفت: یکی از راه‌های درمان یبوست در کودکان، حمام آب گرم است چرا که این کار می‌تواند کودک را آرام و دفع او را راحت‌تر کند؛ می‌توانید در حمام شکم کودک را ماساژ دهید، برای اینکه مدفوع سفت راحت‌تر خارج و دفع شود، با مقداری وازلین اطراف مقعد را چرب کنید.

وی با بیان اینکه روغن زیتون راهی مفید در درمان یبوست است، تشریح کرد: اگر شیرخوار شیر خشک مى‌خورد چند قطره روغن زیتون به شیرش اضافه کنید، اگر شیر خودتان را می‌خورد یک بار در روز آن را بدوشید و چند قطره روغن زیتون اضافه کنید و سپس آن را به نوزاد بدهید.

درمان یبوست نوزادان بالای۶ ماه

این متخصص اطفال درباره درمان یبوست در نوزادان بالای ۶ ماه، یادآوری کرد: در نوزادان بالای ۶ماه از آبمیوه‌هایی مثل سیب و گلابی استفاده کنید البته این تجویز باید به مقدار کم و با نظر پزشک باشد؛ غیر از مواد غذایی روزانه شیر، غلات سبوس دار و آبمیوه‌های تازه را در رژیم غذایی روزانه کودک‌تان قرار دهید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین