کد خبر: ۱۸۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه احتمالا ۲ بسته حمایتی دیگر تا پایان سال پرداخت می‌شود، گفت:‌ این بسته غیرنقد خواهد بود. ۱۶ میلیون نفر بسته اول به ارزش ۴.۵ هزار میلیارد تومان را دریافت کردند.
ناطقان: مژگان خانلو، با اشاره به بسته حمایتی اقشار مختلف که مرحله اول آن به حساب خانوار و افراد واریز شد،‌ اظهار داشت: پیش‌بینی اعتبار بسته تا پایان سال همان 9 هزار میلیارد تومان است و تاکنون 4 هزار و 569 میلیارد تومان آن توزیع شده یا در دست توزیع است. 

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تاکنون 5 میلیون و827 هزار نفر از کارکنان دولت و بازنشستگان که حقوق ماهانه کمتر از 3 میلیون تومان داشتند، بسته حمایتی را دریافت کردند، گفت: از این تعداد یک میلیون و 280 هزار نفر کارمند ستادی و استانی، 3 میلیون و 547 هزار و 117 نفر بازنشسته تامین اجتماعی، 2 میلیون نفر صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و فولاد و 90 هزار و 56نفر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و در مجموع 5 میلیون و 827 هزار و 826 نفر بسته 200 هزار تومانی دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه بخشی از افراد جامعه نیز براساس بُعد خانوار پرداخت شده است، تصریح کرد: این افراد شامل بیمه پردازان تامین اجتماعی اعم از کارگران، قالیبافان و سایر مشمولان هستند؛ همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید بودند که مبنای پرداخت آن، درآمد کمتر از 3 میلیون تومان خانوار بود. 

خانلو افزود: بسته حمایتی براساس بعد خانوار از رقم 100 تا 300 هزار تومان پرداخت شد که تعداد آنها 10 میلیون و 314 هزا و 56نفر بوده است. در مجموع ۱۶ میلیون و ۱۴۱ هزار نفر بسته حمایتی گرفتند.

به گفته سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، علاوه بر آن یارانه غذایی سربازان به مبلغ 200 میلیارد تومان،‌ یارانه غذای دانشجویان، یارانه شیر مدارس 200 میلیارد تومان (تحویل به آموزش و پرورش)، یارانه غذای زندانیان 100 میلیارد تومان، یارانه غذای مدارس شبانه 120 میلیارد تومان پرداخت شده و در مجموع 4599 میلیارد تومان توزیع شد. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تقریبا نیمی از اعتبار 9 هزار میلیارد تومانی باقی مانده و یک بسته دیگر می‌توان پرداخت کرد، گفت: ظاهرا رئیس جمهور دستور دادند که بسته دوم نقدی نباشد و کالا توزیع شود. برنامه‌ریزی‌ها میان وزرات رفاه و سازمان برنامه و بودجه برای چگونگی شیوه اجرای کار شروع شده و احتمالا تا پایان سال یک بسته دیگر داشته باشیم؛ البته اگر بخواهند به همین مجموعه پرداخت کنند. 

خانلو تاکید کرد: هنوز در مورد اینکه اقلام سبد کالایی چه باشد تصمیم گرفته نشده است. چرا که توزیع کالا نسبت به پرداخت نقدی پیچیدگی‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد و مقداری از اعتبار برای توزیع کالا نیز مصرف می‌شود. 

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه به طور قطع در مرحله دوم بسته حمایتی غیرنقد خواهد بود، عنوان کرد: تصورم این است که به صورت بن کالا باشد که قابلیت نقدشوندگی ندارد و اعتبار آن همانند مرحله اول در نظر گرفته خواهد شد. هنوز جمع‌بندی صورت نگرفته امیدواریم تا پایان سال مرحله دوم عملیاتی و بابت تامین اعتبار مشکلی وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه کالا به اندازه کافی تامین شده است یادآور شد: خود کالا نباید توزیع شود بلکه به گونه‌ای باشد که اعتبار در اختیار افراد باشد و هرچه نیاز دارند به تدریج از بازار و فروشگاه‌های در نظر گرفته تامین کنند. 

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به این سوال که چرا مرحله دوم به صورت نقدی پرداخت نمی‌شود آیا ملاحظات تورمی و افزایش نقدینگی وجود دارد گفت: نه این موضوع مطرح نیست، احتمالا تصور بر این است که بسته اول صرف امور کالایی نشده و جور دیگر هزینه شد. نگرانی بابت کمبود مصرف کالایی خانوارهای واقعی است. امیدواریم تا اواسط بهمن ماه چگونگی وضعیت پرداخت بسته دوم مشخص شود. 

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین