کد خبر: ۱۸۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که متروی پردیس در لایحه بودجه سال 1398 دارای ردیف مستقل شده است، تاکید کرد: با توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل واحدهای پردیس جمعیت این شهر در آینده نزدیک به 400 هزار نفر می‌رسد.
ناطقان: حبیب‌الله طاهرخانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات فاز ۲ قطار برقی تهران – پردیس، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر در شهر جدید پردیس ساکن هستند. با توجه به این‌که بیش از ۸۰ هزار واحد مسکونی برای پردیس تعریف شده پیش‌بینی می‌شود در آینده جمعیت پردیس به ۴۰۰ هزار نفر برسد که طبیعتاً نیازمند توسعه زیرساخت‌های کلان در این شهر هستند.

وی با بیان این‌که برنامه امروز سه وجه اساسی دارد، گفت: یکی از اهدافی که از طریق قراردادهای امروز به آن دست پیدا می‌کنیم توسعه زیرساخت‌های پردیس است. از جمله این زیرساخت‌ها متروی تهران – پردیس است که مطالعات آن آغاز می‌شود و به زودی شاهد کلنگ زنی این پروژه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: خوشبختانه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ متروی پردیس صاحب بودجه مجزا شده و در نظر داریم این پروژه را به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار کنیم.

به گفته طاهرخانی، در شهر جدید پردیس عقب‌ماندگی جدی در خصوص زیرساخت‌ها و آماده‌سازی نسبت به واحدهای مسکونی دیده می‌شود که سال آینده این عقب‌ماندگی را جبران می‌کنیم.

وی اقدام بعدی در پردیس را آغاز عملیات احداث عرضه و تولید مسکن مشارکتی دانست و گفت: این واحدها در مساحت ۲۰۰ هکتاری آغاز می‌شود. ویژگی این واحدهای مسکونی کم تراکم بودن آن است که به بحث کالبدی پردیس کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: برای تکمیل پروژه‌های پردیس اعم از مسکونی و زیرساخت‌ها منابع داخلی خودمان را وارد می‌کنیم و از هیچ تلاشی برای هزینه‌کرد منابع خودمان دریغ نخواهیم کرد.

طاهرخانی وعده داد: سال ۱۳۹۸ در شهرهای جدید و به خصوص پردیس شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

پردیس فرصتی برای کنترل حاشیه نشینی در تهران

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی نیز با بیان این که شهر جدید پردیس فرصتی برای ساماندهی و کنترل حاشیه نشینی در تهران است گفت: پردیس ظرفیت خوبی در فناوری‌های پیشرفته دارد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیر ساخت‌های پردیس و مطالعات فاز دو قطار برقی تهران-پردیس اظهار کرد: مجمع نمایندگان تهران اولویتی را به شهرهای اقماری تهران داده است. زیرا معتقدیم حضور شهرهای جدید در تهران فرصتی برای ساماندهی حاشیه نشینی است.

وی افزود: در شهرهای اطراف تهران ۴ دفتر را فعال کردیم که یکی از آنها در پردیس قرار دارد چند اولویت داشتیم از جمله تحویل واحدها، بخش زیرساخت‌ها و دسترسی پردیس به تهران. که خوشبختانه این موضوعات در مجموع وضعیت خوبی پیدا کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از این که مسکن مهر پردیس به زودی به نتیجه برسد گفت: تعدادی از مردم طلب کار هستند که امیدواریم آنها هم به واحدهای خود برسند. پردیس پتانسیل‌هایی دارد که می‌تواند در خدمت توسعه ملی باشد لذا از استاندار محترم می‌خواهیم که اولویتی را به این شهرستان بدهد.

وی با اشاره به وجود هشت هزار واحد صنعتی در پردیس گفت: یکی از مسائلی که دنبال می‌کنیم جمع آوری لک‌های صنعتی است که امیدواریم تصمیم منطقی برای ساماندهی این واحدها در نظر گرفته شود.

به گفته‌ی عارف در خصوص درمان، اشتغال، کسب کار، مشکلات مالیاتی برخی کسبه مسائلی وجود دارد که این قول را همشهریان می‌دهیم تا آنها را برطرف کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: پردیس می‌تواند در فناوری‌های پیشرفته به یک منطقه‌ی مهم در کشور تبدیل شود.

در این مراسم همچنین سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) با اشاره به مطالعات فاز دو قطار برقی تهران پردیس گفت: در فاز بعدی عملیات احداث را مد نظر داریم. در فاز سوم تجهیزات را آماده می‌کنیم و امیدواریم با تأمین به موقع منابع کارها به خوبی پیش برود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) یکی از دغدغه‌های احداث مترو را بومی سازی تجهیزات و سیگنالینگ دانست و گفت: یکی از دغدغه‌ها در بحث مترو به عقب ماندگی بحث مترو سیستم مربوط می‌شود که امیدواریم با حمایت مسؤولان مربوطه در این زمینه به خودکفایی برسیم و بتوانیم تجهیزات و سیگنالینگ را در داخل کشور بومی سازی کنیم تا از خروج ارز جلوگیری شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین