کد خبر: ۱۸۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
وزیر مشاور در امور خارجه امارات بر مخالفت کشورش با حضور ایران در سوریه تأکید کرد.
ناطقان: «أنور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات امروز چهارشنبه بر مخالفت کشورش با حضور ایران در سوریه تأکید کرد و مدعی شد که ایران از عدم وجود نقش عربی در سوریه سوء استفاده کرده است.

قرقاش در مصاحبه با کانال آمریکایی «الحره»، گفت: «ایران می‌داند که ادامه حضورش در سوریه بُعد رسانه‌ای دارد و لذا به دنبال بهره‌برداری از آن به منظور مشروعیت‌بخشی به حضور خود در سوریه است و بر این اساس ایران نباید آزادی عمل در سوریه داشته باشد.»

به نقل از وبگاه «الیوم‌السابع»، این مقام اماراتی در مصاحبه خود درباره بازگشایی سفارت این کشور در سوریه نیز تصریح کرد که این کار پس از رایزنی با برخی متحدان به منظور اثرگذاری بر روند تحولات سوریه صورت گرفت.

قرقاش افزود که کشورش به تصمیم جامعه جهانی مبنی بر عدم مشارکت در بازسازی سوریه تا پیش از تحقق حل‌وفصل سیاسی در این کشور، پایبند است.

امارات که از جمله حامیان گروه‌های مسلح در سوریه بود اخیرا پس از گذشت حدود شش سال از تشدید درگیری‌ها در سوریه، سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد.

علاوه بر این رسانه‌های اماراتی اخیرا از سفر هیأتی از شرکت املاک و مستغلات «داماک» امارات در ماه گذشته به دمشق و دیدار با تعدادی از مسئولان شرکت‌های فعال در زمینه املاک و مستغلات سوریه خبر دادند.
منبع: فارس
برچسب ها: امارات ، ایران ، سوریه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین