کد خبر: ۱۸۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
حضرت امام رضا (ع) در کتاب طب الرضا به عوارض عدم مصرف گوشت برای بدن انسان پرداخته اند.
ناطقان: «حسین بن خالد» یکی از یاران امام رضا (ع)، گفت: به امام رضا (ع) عرض کردم: "مردم بر این باور هستند که هر کس سه روز گوشت نخورد، بد اخلاق می‌شود. "

امام هشتم شیعیان فرمود: در اشتباه هستند، ولی هر که چهل روز گوشت نخورد، اخلاق و بدن او دستخوش تغییراتی می‌شود، زیرا نطفه در مدت چهل روز تغییر شکل می‌یابد.

«سهل بن زیاد» از یکی از یاران امام هشتم شیعیان (ع) نقل می‌کند: "یکی از ما در حضور ابوالحسن الرضا (ع) از گوشت سخن به میان آورد و گفت: "هیچ گوشتی گواراتر از گوشت بز نیست"؛ امام (ع) نگاهی به او انداخت و فرمود: "اگر خداوند گوشتی گواراتر از گوشت میش آفریده بود، همان را به جای قربانی کردن اسماعیل می‌فرستاد. "

به توصیه عالم آل محمد (ع)؛ ازخوردن گوشت نپخته خودداری کنید چراکه در شکم، کرم به وجود می‌آورد.

امام رضا (ع) به خدمتکارش فرمود: برای ما گوشت سر و سینه را خریداری کن، ولی از قسمت‌های پشتی خریداری نکن؛ زیرا سر و سینه به چراگاه نزدیک‌تر و از آفات دورتر هستند.

علی بن موسی الرضا (ع) به این موضوع هم اشاره کرده اند که، زیاده روی در خوردن گوشت جانوران وحشی و گاو، عقل را خشک، فهم را سرگردان و ذهن را کودن کرده و فراموشی (آلزایمر) به وجود می‌آورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین