کد خبر: ۱۸۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر از پاپ واتیکان خواست تا طی سفر قریب الوقوعش به ابوظبی در دوم فوریه، بر مسؤولان اماراتی إعمال فشار کند.
ناطقان: علی المری، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر در دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان این درخواست را مطرح کرد که کشورهای دیگر "غیرنظامیان را در اختلافات سیاسی داخل نکنند".

المری در این دیدار پیام‌های شهروندان قطری را به پاپ واتیکان منتقل کرد که بر اساس آن، از "نقض‌های خطرناک‌" صورت گرفته در حقشان از سوی امارات، بحرین و عربستان گلایه کرده و گفته بودند که باعث شده است که خانواده‌هایشان در کنار هم نباشند و دانشجویانشان نتوانسته‌اند تحصیلات خود را در امارات تکمیل کنند.

وی به پاپ واتیکان گفت: من پیامی به شما از سوی هزاران خانواده از هم دور افتاده و کودکان و زنانی که راه بر آنها بسته شده و از بیست ماه قبل نتوانسته‌اند یکدیگر را ببینند، انتقال می‌دهم این امور به دلیل مجازاتی است که هیچ ارتباطی با اخلاق و ارزش‌های انسانی ندارد و عربستان، امارات، بحرین در انجام این اقدامات در حق هزاران خانواده که از هم پاشیده‌اند، تاکید دارند؛ این اقدامات همسران را به جدایی وادار ساخته و کودکانشان را از آنها دور ساخته و بهانه این امر، یک اختلاف سیاسی است که هیچ ارتباطی با این خانواده‌ها ندارد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در پنج ژوئن ۲۰۱۷ با استدلال "حمایت دوحه از تروریسم" تمامی روابط خود با قطر را قطع کردند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: درخواست ، پاپ ، قطر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین