کد خبر: ۱۸۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
اپل با انتشار پیامی ضمن عذرخواهی از کاربران در خصوص شنود مکالمات آنها در سرویس فیس تایم نصب شده بر محصولاتش، اعلام کرده که این باگ برطرف شده است.
ناطقان: هفته گذشته بود که اخبار و گزارش‌های متعددی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد باگ و آسیب پذیری جدیدی در پلتفرم تماس ویدئویی فیس تایم اپل وجود دارد که به افراد غریبه و هکرها این امکان را می‌دهد با برقراری یک تماس ویدئویی از طریق پلتفرم فیس تایم با مخاطب و کاربر موردنظر، حتی بدون اینکه وی جواب تلفن خود را بدهد و تماس برقرار شود، قادر خواهند بود صدای محیط پیرامون مخاطب موردنظر را از طریق میکروفون موجود در گوشی آیفون شنود کرده و از تمامی مکالمات خصوصی آنها به صورت مخفیانه آگاه و مطلع شوند.


بلافاصله بعد از انتشار این خبر، یکی از سخنگویان اپل در این خصوص خطاب به کاربران و کارشناسان اعلام کرد که اپل از این موضوع آگاه است و کارشناسان مربوطه نیز درصدد هستند تا هرچه سریع‌تر باگ و مشکل مربوطه را برطرف کنند. ما قصد داریم که این مشکل امنیتی را از طریق یک به‌روزرسانی نرم افزاری که احتمالاً در هفته آینده منتشر می‌شود، در اختیار کاربرانمان قرار دهیم.


بر اساس گزارش وب سایت phonearena، حالا به نظر می‌رسد که اپل با انتشار بیانیه و پیامی جدید، ضمن عرض پوزش از کاربران پلتفرم تماس ویدئویی فیس تایم، اعلام کرده است که نسخه به‌روزسانی و آپدیت جدیدی را در هفته جاری منتشر خواهد کرد تا کاربران بتوانند با خیال راحت و آسوده به تماس ویدئویی در این پلتفرم بپردازند و هیچ مشکل امنیتی نیز برای آنها بوجود نیاید.

انتظار می‌رود در هفته جاری کاربران بتوانند با دریافت جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس، این آسیب پذیری و ضعف امنیتی را رفع کرده و امنیت سایبری دستگاه خود را افزایش دهند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین