کد خبر: ۱۸۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: استان تهران می‌تواند الگو و سرمشق استان‌های ديگر باشد، همچنين لازم بود اسناد توسعه‌ای استان تهران تدوين و رونمايی و ابلاغ شود.
ناطقان: محمد باقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز در مراسم رونمایی از اسناد توسعه‌ای استان تهران گفت: استان تهران می‌تواند الگو و سرمشق استان‌های دیگر باشد، همچنین لازم بود اسناد توسعه‌ای استان تهران تدوین و رونمایی و ابلاغ شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اهمیت و ضروریات توسعه، اظهار کرد: همه کشورها به دنبال توسعه‌یافتگی هستند اما این توسعه بدون تحقیق امکان‌پذیر نیست چون ابتدا باید کشور بداند چه ظرفیت‌هایی دارد. کاری که در تهران انجام شد همین مسیر را دنبال کرد.

نوبخت تصریح کرد: سند آمایش استان تهران می‌گوید هر بخش و جغرافیای استان آمادگی چه کاری دارد؟ حالا برای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها باید سند برنامه‌های آن تدوین شود و از همکاران خودم در سازمان مدیریت تهران حتی به‌عنوان یک شهروند تهرانی قدردانی می کنم که این اسناد تدوین شد.

معاون رییس‌جمهور گفت: گروهی معتقدند باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه کشور استفاده کرد. حتما باید برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم تا همه بخش‌ها همزمان توسعه یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه توسعه فقط افزایش توسعه ملی نیست، گفت: توسعه‌یافتگی با عدالت اجتماعی و اقتصادی و توزیع مناسب ثروت میسر می‌شود. مدیران تهران در سازمان مدیریت سند کاهش آسیب‌های اجتماعی را تدوین کرده که همان بحث عدالت اجتماعی است و تشکر و قدردانی می‌کنم.

نوبخت تاکید کرد: ما به هیچ وجه نباید بگوییم چون همه دنیا آسیب اجتماعی دارد ما چشم‌پوشی کنیم. ما انقلاب اسلامی هستیم و با فاشیسم و نازیسم و کمونیسم تفاوت داریم چون انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران متولد شد تا تفکر اسلامی را جایگزین این ایدئولوژی‌ها کند. ما باید آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم و وضعیت موجود خوب نیست. امیدواریم با مقایسه عادلانه میان استان‌ها عدالت را رعایت کنیم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین