کد خبر: ۱۸۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
محققان اعلام کردند که علائم افسردگی در سالمندان با افزایش خطر مرگ مرتبط است.
ناطقان: با بالا رفتن سن ممکن است افراد علائمی از افسردگی را تجربه کنند. با این وجود، افسردگی جزئی از روند طبیعی پیری نیست و در واقع بسیاری از سالمندان به‌رغم چالش‌های گذران عمر، از زندگی خود راضی هستند. افسردگی نه تنها موجب می‌شود‌، افراد آن طور که باید از زندگی لذت نبرند بلکه می‌تواند عاملی برای به خطر انداختن سلامت آنان نیز باشد.

براساس گزارش «نیوزمدیکال»، محققان در بررسی‌های خود نشان دادند که علائم افسردگی در افراد مسن با افزایش خطر مرگ مرتبط است که البته با انجام مراقبت‌های حرفه‌ای سلامت می‌توان این علائم را از بین برد.

علاوه بر این، علائم افسردگی با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی در میان‌سالگی و پیری مرتبط است. طبق گفته محققان؛ افراد مسن با مراجعه به پزشک و تشخیص علائم افسردگی خود می‌توانند به افزایش طول عمر خود کمک کنند.

افسردگی باعث تداخل در توانایی افراد برای کمک به روند درمان و به‌دست‌آوردن انرژی از دست رفته، می‌شود. سالمندان افسرده به مرور زمان مشکلات عدیده‌تری را تجربه خواهند کرد و اگر حاضر به قبول بیماری خود نباشند، شرایط پیچیده‌تر خواهد شد.

براساس این گزارش، اگر از سالمندی مراقبت می‌کنید که دچار افسردگی است می‌توانید حمایت عاطفی خود را به او اظهار کنید و به سخنانش با صبر و حوصله گوش دهید. او را به خاطر احساساتش سرزنش نکنید و به واقعیت‌هایی اشاره کنید که در او ایجاد امید می‌کند. همچنین می‌توانید در تشخیص به موقع و تسریع روند درمانی او نظارت داشته باشید. او را نزد پزشک آگاه و باتجربه برده و در طول دوره درمان او را همراهی کنید‌.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین