کد خبر: ۱۸۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
پسر فریبکار پس از شناسایی طعمه‌اش در کانال همدم یابی با همدستی یکی از دوستانش برای رسیدن به نقشه شوم خود شروع به تهدید دختر تهرانی کرد.
ناطقان: سرهنگ تورج کاظمی، رییس پلیس فتا تهران با اعلام این خبر گفت: چندی قبل دختر جوانی با حضور در اداره پلیس فتای تهران از مزاحمت و تهدیدهای خواستگار کینه‌جو خبر داد.


وی افزود: دختر جوان ادعا کرد در شبکه اجتماعی تلگرام و در یکی از کانال‌های همدم یاب با پسر ۲۹ ساله‌ای به نام رسول آشنا شدم و پس از مدتی گفتگو در شبکه تلگرامی و آشنا شدن بیشتر قرار به ملاقات حضوری در یک رستوران گذاشتیم.


پس از اولین دیدار چند قرار دیگر برای شناختن بیشتر همدیگر در محل‌های تفریحی و دیدنی رفتیم و پس از مدتی وقتی شرایط پسر جوان را بررسی کردم و با توجه به اینکه تفاهم زیادی در مسائل با هم نداشتیم، جواب منفی به او دادم.


رییس پلیس فتای تهران گفت: مأموران در ادامه پی‌بردند که پسر جوان وقتی در برابر جواب منفی قرار می‌گیرد عکس‌های دختر جوان که در رستوران و کافی‌شاپ و محل‌های دیدنی با هم بودند را برای دختر جوان ارسال می‌کند و با تهدیدهایش شروع به ادامه دوستی و درخواست رابطه شوم و پول می‌کند.


سرهنگ تورج کاظمی ادامه داد: خواستگار کینه‌جو در ادامه با تهدیدهایش ادعا می‌کند اگر دختر ۲۶ ساله درخواستش را اجرا نکند اقدام به انتشار تصاویر وی در شبکه‌های مجازی می‌کند.

رییس پلیس فتای تهران گفت: بدین ترتیب ماموران با توجه به اطلاعات و مدارک پلیسی خیلی زود اقدامات فنی را آغاز کردند و موفق به دستگیری خواستگار کینه‌جو شدند که در این مرحله پسر جوان ادعا کرد به خاطر خصومت و اینکه پس از یک مدت دوستی، دختر جوان جواب منفی به خواستگاری‌اش داده تصمیم به انتقام‌گیری گرفته است.


وی افزود: تیم پلیسی در ادامه همدست خواستگار کینه‌جو را که به صورت پنهانی اقدام به عکس‌برداری و فیلم‌برداری از دختر جوان و پسر خواستگار کرده بود را دستگیر کردند و متهمان و دختر جوان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی در دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای قرار گرفتند.


توصیه‌های پلیسی


سرهنگ کاظمی در توصیه پلیسی گفت: بستر های موجود در فضای مجازی (کانال ها و گروه ها) و شبکه های اجتماعی مکانی قابل اعتماد برای همسرگزینی و همدم یابی نیست. خانواده در جامعه ایرانی جایگاه اساسی دارد و برای تحکیم آن باید تلاش کرد.

بر اساس گزارش پلیس فتا، وی افزود: یکی از موضوعاتی که کانون خانواده را پیش از تشکیل تهدید می‌کند اشتباه در انتخاب همسر در فضای مجازی است وچون هویت افراد در این فضا پنهان است افراد شیاد و مجرم برای اغفال قربانیان خود با ترفندهای گوناگون نسبت به جلب اعتماد آنها زیرکانه عمل می‌کنند، لذا ازدواج صحیح بایستی برطبق سنت وموازین دین مبین اسلام و نظارت ومشورت با والدین صورت پذیرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین