کد خبر: ۱۸۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حجم عظیمی از ظرفیت‌های کنونی معادن کشور را در حالی داریم که فقط 7 درصد معادن بهره‌برداری می‌شود و 93 درصد در مرحله اکتشاف قرار دارد.
ناطقان: محمدرضا پورابرهیمی ظهر امروز در حاشیه نشست معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: ظرفیت‌های معدنی در استان نشان می‌دهد که کرمان در واقع همان بهشت معادن کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر استان کرمان در محدوده بزرگی از معادن به شکلی توسط مجموعه‌های مختلف از جمله بخش خصوصی حبس شده است، اظهار کرد: حجم عظیمی از ظرفیت‌های کنونی معادن کشور را در حالی داریم که فقط هفت درصد معادن بهره‌برداری می‌شود و 93 درصد در مرحله اکتشاف قرار دارد.

وی اتمام جامع و کامل مراحل اکتشاف در معادن کشور را یکی از خواسته‌ها و مطالبات اصلی در کشور دانست و عنوان کرد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند به راحتی معادن می‌تواند جای نفت در ایران را بگیرد واقعیت مسلم اقتصاد ایران است.

پورابراهیمی با بیان اینکه اگر عملیات اکتشافی معادن را عملیاتی و کامل کنیم به ازای هر واحد، هزار واحد می‌توانیم بهره‌برداری کنیم، ادامه داد: در حال حاضر در کشور شناسنامه معدنی نداریم و در این زمینه نیز باید اقدامی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ظرفیت‌های زیرساختی معادن خاطرنشان کرد: اکنون نیاز داریم که حوزه‌های زیرساختی فراهم شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین