کد خبر: ۱۸۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
رئیس مجلس شورای اسلامی از دستور رهبر معظم انقلاب برای اصلاح ساختار کشور طی چهار ماه آینده خبر داد و گفت: این اصلاح ساختارها ممکن است موجب برخی تغییرات در بودجه هم شود که در شرایط فعلی به درک و همت مشترک بیشتری در این زمینه نیازداریم.
ناطقان: علی لاریجانی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری قم افزود: در زمینه اصلاح ساختار در برخی از حوزه ها همچون در بحث انرژی هم ممکن است تغییراتی به وجود آید که هدف آن رفاه مردم است.

وی با اشاره به لزوم کنار گذاشتن اختلافات در شرایط فعلی تاکید کرد و افزود: از نظر عقلانی باید در برابر دشمن، مشاجرات سیاسی و حواشی را کنار بگذاریم و روحیه مدارا و فهم مشترک را برای عبور از توطئه دشمنان، اساس کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه رسانه ها و سیاستمداران باید با دردمندی و احساس مسئولیت برای رفع نیازهای مردم تلاش کنند، بیان کرد: در این شرایط نیازمند هم افزایی برای خنثی کردن عملیات روانی دشمنان هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: با تایید رهبر معظم انقلاب در سال آینده موضوعاتی همچون تقویت بنیه دفاعی کشور و کمک به رفع مسائل صندوق های بازنشستگی از محل صندوق توسعه ملی با اعتبارات بیشتری انجام می شود.

لاریجانی گفت: حرکت رو به جلو اقتصاد کشور نیز با نگاه به توانمندی های درونی و توسعه کالاهای صادراتی دنبال می شود.

وی به تلاش برای رفع مشکلات حجیم بودن دولت اشاره کرد و افزود: بهداشت و درمان، مسائل تامین اجتماعی، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سطح توان معیشتی، بازسازی بافت فرسوده شهرها، اجرای قانون هوای پاک و توسعه حمل و نقل عمومی از نکاتی است که در بودجه سال آینده دنبال می شود.

**پیام 22 بهمن، شکست توطئه های دشمنان است
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، این پیام آشکار را به دشمن می رساند که فشارهای اقتصادی آنان شکست خورده است.
لاریجانی گفت: راهپیمایی 22بهمن نماد وفاق ملی و همبستگی مستحکم ایرانیان در برابر تهدید دشمنان است و همه توطئه های آنان را خنثی می کند.
وی افزود: حضور همگانی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن موجب خواهد شد که دشمنان اثرات تحریم شدید اقتصادی خود را شکست خورده ببینند و از آن دست بردارند.
وی ادامه داد: راهپیمایی 22 بهمن باردیگر استحکام و موفقیت نظام اسلامی در برابر هجمه های بیگانگان را به نمایش می گذارد و نشان می دهد دسیسه های اقتصادی دشمنان به موفقیت نخواهد رسید.

** آمریکا به دنبال ایجاد یک فضای اقتصادی پرفشار علیه ایران است
لاریجانی با اشاره به راهبردهای مورد نظر آمریکا درمورد ایران گفت: از مجموع توطئه هایی که آمریکایی ها در مقطع کنونی علیه ما اجرا می کنند و نمونه هایی از آن در موضوعاتی همچون خروج از توافق هسته، سفرهای مکرر مقامات آمریکایی به منطقه برای جبهه سازی علیه ایران و سایر اقدامات مشخص است؛ ایجاد یک فضای اقتصادی پرفشار علیه کشورمان می باشد.
وی با اشاره به اینکه ایران از نظر نیروی انسانی و منابع طبیعی دارای ظرفیتهای قابل توجه برای پرش های بزرگ اقتصادی است، افزود: توافق هسته تا حدی جلوی این فشار اقتصادی را گرفته بود، به همین دلیل آمریکایی ها از این توافق خارج شدند تا جلوی توسعه و آبادانی ایران را بگیرند.
وی ادامه داد: آنان با صحنه سازی های بین المللی به دنبال کاهش نفوذ ایران در منطقه و جهان هستند و می خواهند در رفتار بین المللی جمهوری اسلامی تاثیر داشته باشند تا کشورمان از جریان مقاومت و مساله فلسطین در برابر مستکبران، حمایت نکند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بسیاری از کشورهایی که روزی به دنبال جنگ با اسرائیل غاصب بودند در حال عادی سازی روابط خود با آن هستند که این جزیی از موضوع معامله بزرگ قرن است.
وی بیان کرد: دشمنان به دنبال منحرف کردن جریان مقاومت سوریه و ایجاد مزاحمت های امنیتی برای ایران از طریق انتقال تروریست ها به مناطق شرقی و غربی کشورمان هستند که با هوشیاری نیروهای امنیتی و نظامی ما به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید.
وی ادامه داد: آمریکایی ها می خواهند درکشور فضای یاس را به وجود آورند و با عملیات روانی ناامیدی را در ایران ترویج کنند تا مانع از رشد و پیشرفت ما شوند.

** نظام اسلامی به دنبال تقویت بنیه اقتصادی کشور است
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان همچنان به دنبال متهم سازی و ماجراجویی در داخل کشور هستند و می خواهند این توطئه ها را در مدت زمان کوتاهی اجرا کنند. اما نظام اسلامی در برابر تمام توطئه های دشمنان راهبردهای منسجمی را به اجرا درآورده و در مرحله نخست به دنبال فرصت سازی و تقویت بنیه اقتصادی کشور در فضای تحریم است.
وی ادامه داد: نظام اسلامی به دنبال رفع نقص زنجیره تولید محصولات داخلی در عرصه های مختلف است تا تولید هیچ کدام از محصولات داخلی به دلیل وابستگی تجهیزاتی به خارج تعطیل نشود.
لاریجانی گفت: همان طور که در زمینه های دفاعی توانستیم روی پای خود ایستاده و نقاط ضعف کشور را جبران کنیم در زمینه مسائل اقتصادی نیز از چنین قابلیتی برخورداریم.
وی افزود: باید از فضای تحریم به نفع استقلال اقتصادی کشور استفاده کنیم و در این زمینه تلاشهای خوبی توسط دانشجویان و نخبگان کشور برای رفع نیازهای تجهیزاتی، دردست انجام است.

**تامین نیازهای اساسی مردم اولویت اصلی مسئولان
وی ادامه داد: همچنین در زمینه تامین نیازهای اساسی مردم اجازه نمی دهیم مشکلی برای ایشان ایجاد شود و برای این کار از روش های جدید بهره خواهیم برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه تامین منابع غذایی مورد نیاز کشور با وجود مشکلاتی که در زمینه تامین آب وجود دارد با مساعدت رهبر معظم انقلاب و اجازه ای که ایشان برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای بهره گیری از روش های نوین آبیاری دادند قدم های خوبی برای گسترش کشاورزی نوین و صنعتی در کشور برداشته خواهد شد.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور اشتغال موضوع بسیار مهمی است، به همین دلیل بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گسترش سرمایه گذاری های خرد که می تواند حجم بالای اشتغال را ایجاد کند در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین رابطه سهم تسهیلات ارزان قیمت که در سال جاری 2 هزار میلیارد تومان بود در سال آینده به پنج هزار میلیارد تومان خواهد رسید که این رقم با مشارکت نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی و بسیج می تواند تحولی بزرگ در زمینه توسعه اشتغال به خصوص در مناطق روستایی و محروم ایفا کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق کامل موضوع دولت الکترونیک و اتصال کامل سیستم های دستگاه های اجرایی به یکدیگر که به کل حاکمیت مرتبط می شود از دیگر راهکارهایی است که می تواند توان کشور را در مقابله موثر با تحریم های اقتصادی دشمنان، افزایش دهد.

** مشاجرات سیاسی کنار گذاشته شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم کنار گذاشتن اختلافات در شرایط فعلی، افزود: از نظر عقلانی به نظر می رسد باید در برابر دشمن، مشاجرات سیاسی و حواشی را کنار بگذاریم و روحیه مدارا و فهم مشترک را برای عبور از توطئه دشمنان، اساس کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف میان ایران با سایر کشورهای جهان هستند، اما صحنه بین المللی این را نشان نمی دهد، بلکه آنها هستند که در حالت انزوا قرار گرفته اند.

لاریجانی گفت: آمریکایی ها به دنبال عصبانی کردن ایران هستند و برای همین کنفرانس هایی همچون کنفرانی لهستان را برنامه ریزی می کنند، وزیر خزانه داری آمریکا یک دوره گر است و آنان چشم به اجرای عملیات های روانی و مساله سازی علیه ایران دوخته اند، اما صبر و هوشیاری ایران آنان را در نقطه ضعف قرار داده است.

وی بیان کرد: آمریکایی ها مخالف نظر سازمان ملل عمل می کند و به همین دلیل مقامات بین المللی در اظهار نظرهای خود از اقدام آنان حمایت نمی کنند.

وی ادامه داد: نظام اسلامی با هوشیاری و برنامه ریزی به دنبال حرکت رو به جلو و برقراری ارتباط سازنده در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی با کشورهای مختلف جهان است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین