کد خبر: ۱۸۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۵
حضرت امام رضا (ع) در کتاب طب الرضا به بررسی فواید شیر و ماهی پرداخته اند.
ناطقان: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده اند: از شیر و ماهی تازه استفاده کنید، در میان تمام غذا‌ها شیر کاملترین غذا‌ها است، یعنی شیر به تنهایی می‌تواند جانشین چندین غذا باشد، ولی اکتفا به خوردن شیر را توصیه نمی‌کنیم، زیرا علاوه بر آنکه تمام مواد ضروری در شیر به تنهایی وجود ندارد.

نوشیدن شیر به منظور به کار افتادن اعضا و جوارح بدن و شکم در سلامتی انسان شرط لازم است.

شیر از هر غذایی بیشتر کلسیم دارد، مقدار مورد احتیاج بدنمان را می‌توانیم از نیم لیتر شیر تهیه کنیم و حال آنکه تهیه این مقدار کلسیم از ۳ کیلو غذا‌های دیگر به طور کافی میسر نیست.

کلسیم در درجه اول برای استخوان و دندان، ناخن و مو لازم است و بعد سهمی از آن برای محکم کردن عضلات، تقویت قلب و اعصاب به کار می‌رود، شیر نیز خواب آور است و این از جهت کلسیم زیاد آن است که موجب آرامش اعصاب می‌شود.

ماهی تازه خصوصا اگر از دریای آزاد و آب شیرین گرفته باشند بسیار لذیذ و سرشار از املاح معدنی و فسفر است؛ ید و منگنز نیز در ماهی زیاد یافت می‌شود.

ماهی شور و ماهی خام مفید نیستند مخصوصا ماهی‌هایی که فلس ندارند و، چون از ماهی‌ها و کرم‌ها تغذیه می‌کنند، خوردن آن‌ها خون را مسموم، ایجاد کهیر و خارش‌های جدی می‌کند؛ از این سو و دلایل دیگری که هنوز کشف نشده است در شریعت اسلام ممنوع است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین