کد خبر: ۱۸۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
پس از آنکه در پی اعمال تحریم‌های آمریکا، صادرات LPG ایران روندی کاهشی را در پیش گرفت اما در ماه ژانویه شاهد بهبود روند بارگیری LPG توسط کشتی‌ها در ایران بودیم.
ناطقان: به نقل از SP Global، منابع آمارهای کارگزاری نفتی و مؤسسات رهگیری خطوط کشتیرانی نشان می‌دهد در ژانویه ۲۰۱۹ بارگیری LPG در ایران نسبت به ماه‌های قبل از آن بهبود یافته است.

در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر، صادرات LPG ایران تقریباً به نصف کاهش یافته بود. در ماه ژانویه حدود ۸ تا ۹ محموله LPG در ایران بارگیری شد که مجموع وزن آنها ۳۳۶ هزار تن برآورد شده است و این در حالیست که بنا به اعلام منابع آگاه ایران در ماه دسامبر تنها ۱۰۱ هزار تن LPG صادر کرد.

روند صادرات LPG توسط شرکت‌های ایرانی نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند صادرات خود به بازارهای آسیایی را به شرایط عادی پیش از تحریم‌ها برسانند. ایران طی ماه ژانویه تا اکتبر سال گذشته ماهانه بین ۳۷۶ تا ۵۶۸ هزار تن LPG به بازارهای آسیایی بخصوص چین صادر کرده است.

منابع آگاه می‌گویند ایران برای محموله‌های LOG صادراتی خود تخفیفات دو رقمی نسبت به دیگر صادرکنندگان LPG در خاورمیانه ارائه می‌دهد و حتی در صادرات خود از روش انتقال کشتی‌ به کشتی استفاده کرده است که این روش در خلیج فارس و آب‌های جنوب شرق آسیا انجام شده است.

LPG ایران هم‌اکنون با قیمتی پایین‌تر از فوب بازار فروخته می‌شود و بنابراین شرکت‌های چینی علاقه زیادی برای خرید این گاز دارند.

در این مسیر با توجه به آنکه کشتی‌های ایرانی این گاز را حمل می‌کنند برای خریداران آسیایی ارزان‌تر تمام شده و برخی شرکت‌های چینی نیز برای خرید گاز از کشتی‌های خود استفاده می‌کنند.

منابع آگاه می‌گویند برخی کارگزاری‌های نفتی گاز را از ایران خریده و به یوآن به شرکت‌های چینی فروخته‌اند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین