کد خبر: ۱۸۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
هموفیلی بیماری ویروسی نبوده و از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا نمی‌کند، اما تا آخر عمر مثل رنگ مو با افراد باقی می‌ماند.
ناطقان: بیماری هموفیلی نوعی اختلال در انعقاد خون است که باعث می‌شود زمان خونریزی در فرد مبتلا افزایش پیدا کند.

با پارگی و جراحت رگ‌های خونی، اجزای مختلف خون برای لخته شدن بسیج می‌شوند و در این بین پلاکت‌ها نیز با رساندن خود به محل زخم مانع این اتفاق می‌شوند.

در بیماران هموفیلی به دلیل نداشتن فاکتورهای لخته شدن خون، جلوی خونریزی گرفته نمی‌شود.
فاکتور ۸ ،‌ عاملی برای لخته شدن خون

فاکتور ۸ یکی از عوامل لخته شدن خون است که جلوی خونریزی را در محل زخم را می‌گیرد؛ اگر فردی فاکتور شماره ۸ را نداشته باشد مبتلا به هموفیلی نوع A و در صورت کمبود فاکتور ۹ مبتلا به هموفیلی نوع B است؛ به طور کلی هر کدام از این نوع بیماری‌ها درجات متوسط و خفیف دارند.

هموفیلی بیماری ویروسی نیست و از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا نمی‌کند، اما تا آخر عمر مثل رنگ مو با افراد باقی می‌ماند.

اگر بیماران هموفیلی درمانی منظم نداشته باشند زخم آن‌ها بیشتر از حالت عادی، خونریزی خواهد داشت و با خونریزی مویرگ‌های ریز در محل خونریزی، کبودی و درد رخ می‌دهد.

خوشبختانه امروزه داروهایی ساخته شده‌اند که در کنترل بیماری هموفیلی اثر بخشی بالا دارند و جایگزین ۲ فاکتور ۸  و ۹ در خون هستند. با مصرف منظم این داروها  خونریزی در مبتلایان به هموفیلی کنترل شده و آنها می‌توانند مانند افراد عادی زندگی طولانی و با کیفیتی را تجربه کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین