کد خبر: ۱۸۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
وزیر اقتصاد:
دژپسند تصریح کرد: ما برای صادرکنندگان و وارد کنندگان در بخش‌های مختلف در گمرک فرش قرمز پهن می‌کنیم اما مثل عقاب چشم تیزبین خواهیم داشت و اخلالگران را شکار خواهیم کرد.
ناطقان: فرهاد دژپسند عصر دیروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان اظهار کرد: برخی از مباحث عنوان شده توسط بخش خصوصی به خاطر نقصان در زیرساخت‌ها است و رفع این نقصان‌ها با صدور یک فرمان حل‌‌شدنی نیست.

وی ادامه داد: در جلسات بارها از گمرک گلایه شده و در جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور مشکلات مطرح شد اما به این نتیجه رسیدیم مشکل از گمرک نیست و مشکل از جای دیگری است.

* معتقدیم بخش خصوصی یک مهاجم فوتبالی است که در حال حاضر که تیم در شرایط دفاعی قرار گرفته به کل تیم کمک کند

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد:  اگر این سو ءتفاهم‌ها برطرف نشود یک کدورت بین بخش خصوصی و دولت ایجاد خواهد شد و من معتقدم اگر غیر از این فکر کنیم که بخش خصوصی در ساختن اقتصاد یک همراه توانمند برای دولت است ضرر خواهیم کرد و معتقدم هر چقدر بخش خصوصی توانمندتر باشد دولت هم موفق‌تر خواهد شد.

دژپسند تاکید کرد: مداخله دولت در مسائل اندازه دارد و نباید بیش از اندازه باشد و این اصل نیازمند مطالعه است.

وی گفت: در زمان تحریم بخش خصوصی یک گام جلوتر است و در صادرات کالا و برگرداندن ارز به کشور بخش خصوصی بسیار موثر است.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص سخت‌گیری دولت در بازگرداندن ارز به کشور، تاکید کرد: هیچکس قبول ندارد در شرایط تحریم ارز به کشور برنگردد اما انتظار داریم بخش خصوصی در شرایط فعلی در این حوزه پررنگ وارد شود.

دژپسند تاکید کرد: بازگرداندن ارز به کشور کار ساده‌ای نیست اما با توجه به شرایط تحریم معتقدیم بخش خصوصی یک مهاجم فوتبالی است که در حال حاضر که تیم در شرایط دفاعی قرار گرفته به کل تیم کمک کند.

وی اضافه کرد: برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی هر کمکی که بتوانم بی‌درنگ انجام خواهم داد چون کشور در شرایط امروز به سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

* کسانی که نگران از دست دادن موقعیت کاغذی و کذایی‌شان هستند سنگ‌اندازی می‌کنند 

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: کسانی که نگران از دست دادن موقعیت کاغذی و کذایی‌شان هستند سنگ‌اندازی می‌کنند چون می‌دانند ایران با این اقتداری که در بخش‌های مختلف دارد در حوزه اقتصادی هم مقتدر شود به یک ابرقدرت جهانی تبدیل خواهد شد.

دژپسند تاکید کرد: آمریکا بارها به کشورهای مختلف پیشنهاد حمله نظامی به ایران دادند تا آنها حمله کنند و آمریکا هزینه‌اش را بدهد اما موفق نبوده است.

وی به آخرین ابلاغیه دولت برای بازگرداندن ارز به کشور اشاره و بیان کرد: این ابلاغیه به شدت به سود بخش خصوصی بوده است و فعالان اقتصادی در خصوص ارزهای بازگردانده شده در 80 درصد ارز تصمیم‌گیرنده است و 20 درصد دولت مشخص می‌کند کجا هزینه شود.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: ما برای صادرکنندگان و وارد کنندگان در بخش‌های مختلف در گمرک فرش قرمز پهن می‌کنیم اما مثل عقاب چشم تیزبین خواهیم داشت و اخلالگران را شکار خواهیم کرد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین