کد خبر: ۱۸۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
راهپیمایی روز ۲۲ بهمن سال 97 پیش از آغاز رسمی مراسم در ساعت 9 صبح روز دوشنبه، در بیش از هزار شهر و ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» آغاز شد.
ناطقان: علی‌رغم تبلیغات منفی دشمنان انقلاب، راهپیمایی جشن بزرگ انقلاب اسلامی ایران، امسال در روز ۲۲ بهمن با وجود سرمای زمستانی و بارش شدید برف و باران از همان ساعات اولیه با حضور پررنگ اقشار مختلف مردم ایران اسلامی در حال برگزاری است.

در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷/‏ عکس از: فاطمه خوش‌نیت
مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری شبکه پرس تی‌وی که اخیراً بدون هیچ دلیلی از سوی پلیس فدرال آلمان بازداشت و پس از آزادی به ایران بازگشت در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن و جشن پیروزی انقلاب اسلامی در تهران حضور یافت.

مرضیه هاشمی ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه سنت لوئیس آمریکا بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در واشنگتن منتقل شد.

خبرنگار آمریکایی‌تبار پرس تی‌وی پس از ۱۱ روز بازداشت در آمریکا بدون طرح هیچ اتهامی از زندان آزاد و به خانواده‌اش در واشنگتن ملحق شد و پس از آن به تهران بازگشت.

در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷/‏ عکس از: عرفان حاجی پروانه
امسال اقوام مختلف با پوشش‌های محلی خود حضور پرشوری در این راهپیمایی و جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشتند.


نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موشک‌های قدر با برد ۲ هزار کیلومتر، قیام با برد ۷۰۰ کیلومتر و ذوالفقار با برد ۸۰۰ کیلومتر را در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش گذاشته است.




راهپیمایان امسال واژه «همه آمدیم» را به تمام قوا معنا کرده بودند و حضور شخصیت‌های مختلف از جناح حای مختلف سیاسی و گروه‌ها و احزاب نیز قابل توجه بود. از جمله می‌توان به حضور علی اکبر محتشمی‌پور، عفت مرعشی، محمدرضا خاتمی، علی خاتمی و… در این راهپیمایی بزرگ اشاره کرد.

راهپیمایان امسال جشن پیروزی انقلاب اسلامی شعار می‌دادند:

* سرباز راه مهدی خدمتگزار دین است / ‏‬ منتظر حقیقی خادم مسلمین است

* ما با فساد و تبعیض آماده ستیزیم / ‏‬ در انتظار قائم باید به پا بخیزیم

* بهشتی بهشتی با خون خود نوشتی؛ استقلال آزادی جمهوری اسلامی

*نهضت ما نهضت اسلامیست پیروی از ولایت فقیه الزامیست

* مرگ بر منافق

* مرگ بر سازشگر

* مرگ بر امریکا

* مرگ بر اسرائیل

* بیست و دو بهمن نماد دین است / ‏عامل اتحاد مسلمین است


راهپیمایان هم‌چنین در حالی که شعار می‌دادند مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، پرچم آمریکا را در مقابل دانشگاه شریف به آتش کشیدند.

* در پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال قطعنامه پایانی این راهپیمایی سراسری در هشت بند قرائت شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین