کد خبر: ۱۸۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
شریعتمداری:
وزیر رفاه در واکنش به "گرانی" و افزایش مشکلات معیشتی خانوارها گفت: سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم که نگران آنها هستیم و چنانچه پیگیر مسائل‌شان نباشیم آسیب‌هایمان بیشتر خواهد شد.
ناطقان:محمد شریعتمداری در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار‌ گفت: بهتر است در قالب تصویب یک قانون مسائل مربوط به زنان پیگیری شود و کارگروه‌هایی تشکیل شود.

وی ادامه داد: این که تقسیم کار ملی برای حل مشکلات جامعه زنان داشته باشیم، خوب است اما تصور می‌کنم با امکانات موجود در معاونت زنان و نداشتن سازمان مستقل زنان هنوز دارای ضعف‌هایی هستیم که با تشکیل شورای هماهنگی رفع نمی‌شود.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه در مورد زنان با مشکلات ساختاری مواجهیم گفت: تهیه اطلس جامع از وضعیت زنان در بخش‌های مختلف متناسب با ساختار موجود ضروری است در حالی که نسبت به آن عاجزیم.

شریعتمداری گفت: سه میلیون زن سرپرست خانوار داریم که نسبت به آن نگرانیم و باید برای ساماندهی مناسب و پیگیر مسائل آنها تلاش کنیم چرا که نبود این پیگیری‌ها آسیب را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد:‌مجبوریم به صورت مجازی سازمان مستقل زنان را ایجاد کنیم در غیر این صورت عقب ماندگی‌مان بیشتر می‌شود این در حالی است که مانیتورینگ از وضعیت فعلی آنها وجود ندارد و در وزارت رفاه نسبت به این موضوع بی‌کفایت هستیم.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه ایجاد اطلس آسیب‌های اجتماعی بر عهده وزارت کشور است، گفت:‌ ما می‌توانیم در این وزارتخانه به دنبال آن برویم و معطل نمانیم، اقلیم‌ها و فرهنگ‌های متفاوت ایجاب می‌کند اطلس روشنی در امور زنان داشته باشیم چرا که نسخه واحدی نمی‌توانیم برای همه زنان کشور بپیچیم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین