کد خبر: ۱۸۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
آیت الله مکارم شیرازی:
این مرجع تقلید شیعه اظهار داشت: کسانی که تندروی می کنند علاقمند به اسلام و انقلاب هستند منتها راه را اشتباه می روند و همین اشتباه سبب می شود کم کم مردم را جدا کنند.
ناطقان: مرجع تقلید شیعیان در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) ابراز داشت: نبی اکرم می فرماید: «برترین مسلمان کسی است که مسلمانان از زبان و دست او در امان باشند، ایمان برتر این است که با حسن خلق با مردم رفتار کند.» و جالب اینکه زبان را بر دست مقدم داشته است.

او افزود: مسلمان واقعی کسی است که آزارش نه از طریق دست و نه از طریق زبان به کسی نرسد، متاسفانه در زمانی هستیم که بوسیله فضای مجازی خیلی از خیلی دیگر بدگویی می کنند و کم کم قبح این تهمت ها و دروغ ها در حال از بین رفتن است.

آیت الله مکارم شیرازی با یادآوری این نکته که اسلام دین اجتماعی است، گفت: اگر این دو دستور اجرا شود، جامعه اصلاح می شود. این برنامه ۱۴۰۰ سال قبل نوشته شده درحالیکه ما غافلیم و چه ضررهایی که از نادیده گرفته شدن این حسن خلق نصیب آدمی می شود.

او در زمینه مسائل روز به نکته مهمی اشاره و بیان کرد: معتقدم اسلام و انقلاب و نظام بوسیله دشمنان از بین نخواهد رفت ولی به وسیله دوستان ممکن است ضربه بخورد و از بین برود.

این مرجع تقلید شیعه اظهار داشت: سه گروه هستند که در داخل می توانند ضربه بزنند؛ یکی گروهی که دعوت به اختلاف می کند، اینان از عوامل تزلزل نظام می شوند، دوم کسانی که دنبال منافع شخصی خود هستند و سوم افراد تندرو که کم کم با تندروی‌های خود اکثریت مردم را از انقلاب جدا می کنند.

او تاکید کرد: قرآن کریم به ما دستور می‌دهد شما امت معتدل هستید، روایتی از امام علی در نهج البلاغه است که می فرماید ما گروهی هستیم که حد وسط قرار داریم، این کندروان باید خود را به ما برسانند و آن تندروها که از ما جلو افتادند برگردند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: کسانی که تندروی می کنند علاقمند به اسلام و انقلاب هستند منتها راه را اشتباه می روند و همین اشتباه سبب می شود کم کم مردم را جدا کنند.

او با انتقاد از شعارهای اختلاف افکنانه در قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن یادآور شد: رهبر انقلاب قبل از ۲۲ بهمن فرمود شعارهای اختلاف انگیز و شخصی ندهید اما در همین راهپیمایی قم عده‌ای چه شعارهایی دادند؟ این تندروی‌ها خیلی ضرر دارد.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: خطری از ناحیه دشمن بیرونی ما را تهدید نمی کند، اما از داخل خطر خواهیم داشت. امید است این انقلابی که نتیجه خون این همه شهید است بتوانیم حفظ کنیم و به دست حضرت برسانیم.

منبع: شفقنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین