کد خبر: ۱۸۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۶
قاعدگی نامنظم نوعی اختلال است که بسیاری خانم‌ها از آن رنج می‌برند، اما با چند ترفند خانگی می‌توان این اختلال را برطرف کرد.
ناطقان: بسیاری از خانم‌ها از اختلال قاعدگی رنج می‌برند و به طور متوسط چرخه قاعدگی ۲۸ روز است، اما این چرخه در زنان متفاوت است و به همین دلیل چرخه قاعدگی را بین ۲۴ تا ۳۸ روز عنوان می‌کنند.

تاخیر افتادن در قاعدگی یا عادت ماهیانه زودتر از موعد عوارض بسیاری به دنبال دارد، ما به شما چند روش خانگی برای تنظیم هورمون‌های زنانه و پیشگیری از بروز اختلال قاعدگی معرفی می‌کنیم.

یوگا، ورزشی برای منظم شدن عادت ماهیانه خانم‌ها

یوگا درمانی مؤثر برای مسائل مختلف قاعدگی است و دانشمندان در سال ۲۰۱۳ بر روی ۱۲۶ زن مطالعه‌ای انجام دادند و دریافتند که ۳۵ تا ۴۰ دقیقه یوگا در ۵ روز هفته برای ۶ ماه، هورمون مربوط به قاعدگی را به میزان زیادی تنظیم می‌کند و باعث کاهش درد قاعدگی و علائم عاطفی مرتبط با آن مانند افسردگی و اضطراب و بهبود کیفیت زندگی در زنان مبتلا به دیسمنوره یا اختلال قاعدگی می‌شود.

وزنتان را به حد تعادل برسانید

تغییرات وزن شما می‌تواند بردوره قاعدگی تأثیر بگذارد و اگر چاق هستید باید وزنتان را پایین بیاورید تا قاعدگی شما منظم شود، زیرا اضافه وزن احتمال بروز دوره‌های قاعدگی نامنظم را افزایش دهد و خونریزی و درد آن‌ها در دوران قاعدگی در زنانی که اضافه وزن دارند، بیشتر است، زیرا چاقی بر میزان هورمون‌ها و انسولین تاثیر می‌گذارد.

با ورزش هورمون های بدنتان را تنظیم کنید

ورزش دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن است و می‌تواند به تنظیم هورمون‌های زنانه و قاعدگی در خانم‌ها کمک کند، از طرفی راهکاری برای کاهش یا حفظ وزن محسوب می‌شود و معمولا به عنوان بخشی از برنامه درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) توصیه می‌شود چرا که PCOS می‌تواند باعث بی نظمی قاعدگی شود.

در مطالعه‌ای بر روی زنان دانشمندان دریافتند که ۳۰ دقیقه ورزش هوازی و ۳ بار در هفته، به مدت ۸ هفته در تنظیم قاعدگی در زنان موثر است و درد و خونریزی را کاهش می‌دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین