کد خبر: ۱۸۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: به زودی صندوق خرما با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در کشور راه‌اندازی می‌شود.
ناطقان: محسن رشیدفرخی، چهارشنبه ۲۴ بهمن در کارگاه آموزشی خرما که در حاشیه‌ی نمایشگاه خرما و صنایع وابسته، برگزار شد، گفت: مبلغ پیشنهادی برای بخش‌های دولتی و خصوصی در راه‌اندازی صندوق خرما، هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی برگزاری نمایشگاه بین المللی توسط انجمن خرمای استان فارس را شایسته عنوان و آن را گامی مؤثر در تحقق اهداف این انجمن دانست و گفت: اقتصاد ایران ما در برهه کنونی اقتصاد سالم و شادابی نیست، در صورتی که با توجه به دوران پختگی انقلاب اسلامی باید تلاش بیشتری برای اقتصاد کرد.

رشیدفرخی با بیان اینکه می‌توانیم با از مشکلات موجود عبور کنیم، به موضوع صادرات و تولید خرما اشاره و اضافه کرد: برای جایگزینی ارقام برتر و بازارپسندتر خرما و تولید و صادرات آن تفاهم‌نامه‌ای با جهاد کشاورزی منعقد شده است.

وی با مهم دانستن توجه به شرایط تولید خرما متناسب با هر اقلیم و شرایط هر منطقه افزود: موضوعی در حدود چهار ماه گذشته مبنی بر منع صادرات خرما مطرح شد که پس از رایزنی با مسئولان مربوطه این امر منتفی شد اما در ۲ هفته اخیر دوباره این بحث مطرح شده است.

رئیس انجمن خرمای ایران با اشاره به مضرات این تصمیم بیان کرد: این امر سبب ایجاد فرصت برای کشورهای رقیب می شود و باید در تصمیم‌گیری‌ها این موضوع دقت شود.

رشید فرخی با اشاره به اینکه قول راه‌اندازی صندوق خرما گرفته شده است، عنوان کرد: این صندوق بناست با مشارکت بخش خصوصی و دولتی راه‌اندازی شود که مبلغ پیشنهادی برای هر بخش هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه موضوع دیگری که باید در زمینه محصول خرما در نظر گرفت، بیمه محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: هر سال مبلغی را بابت بیمه دریافت می‌کنند اما در عمل مؤثر نیست پیشنهاد بخش خصوصی این است که بیمه واقعی انجام شود و بیمه‌گر هم حقیقی عمل کند.

رئیس انجمن خرمای ایران با اشاره به برپایی ۳ نمایشگاه خرما در ۳ ماه گذشته عنوان کرد: باید برای به دست آوردن منافع مشترک تلاش کرد و وفاق و وحدتی که در زمینه خرما است در همه اقتصاد کشور رسوخ کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین