کد خبر: ۱۸۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
دو تبعه کشور افغانستان که در پوشش نظافتچی اقدام به سرقت از منازل و انباری‌ها کرده بودند، دستگیر شدند.
ناطقان: اوایل آبان ماه امسال بود که مأموران کلانتری ۱۲۷ نارمک درپی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از ماجرای سرقت خانه‌ای در خیابان مجیدیه جنوبی با خبر شده و با حضور در محل مشاهده کردند که وسایل کوچک، گرانقیمت صاحبخانه مانند طلا، پول و گوشی موبایل به سرقت رفته است.

در تحقیقات بعدی مأموران مشخص شد که سارق یا سارقان به وسیله یک طناب وارد ساختمان شده‌اند، اما در عملیات انگشت‌نگاری در محل سرقت هیچ سرنخی از دزدان به دست نیامد.
 

با دستور مقام قضائی رسیدگی به موضوع به مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و در تحقیقات اولیه آنان مشخص شد که گوشی سرقتی در دست یک مرد افغانستانی به نام قادر ۳۵ ساله است که بلافاصله نسبت به دستگیری وی اقدام شد. متهم با انتقال به مقر پلیس تحت بازجویی قرار گرفت و ادعا کرد که در کار نظافت ساختمان مشغول است و گوشی را از مرد غریبه‌ای در خیابان خریده است و از ماجرای سرقتی بودن آن بی‌اطلاع است.


کارآگاهان در ادامه به ادعاهای این مرد مشکوک شده و او را مورد بازجویی‌های فنی قرار دادند که سرانجام این فرد اعتراف کرد که سرقت از سوی برادر ۲۱ ساله‌اش به نام حاکم انجام شده و او به شهرهای شمالی کشور متواری شده است.
مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با توجه به فراری بودن متهم در تحقیق از خانواده وی پی‌بردند که حاکم علاقه زیادی به یکی از برادرزاده‌هایش دارد و به بهانه اینکه برادرزاده‌اش دلتنگ عمویش است، حاکم را به تهران کشاندند. او که نمی‌دانست پلیس در کمین اوست وقتی برای دیدن برادرزاده‌اش به خانه برادرش رفت با مأموران روبه رو و دستگیر شد.
 

حاکم در اعترافاتش به مأموران گفت: برادرم در کار نظافت ساختمان مشغول است و برخی اوقات نیز من به کمکش می‌رفتم و در زمان خدمات و نظافت، ساختمان‌ها را شناسایی می‌کردم و با صحبت‌هایی که با اهالی ساختمان داشتم متوجه نبود آنها در خانه می‌شدم: با شناسایی محل نگهداری طلاها و وسایل با ارزش در خانه‌ها برای سرقت دست به کار می‌شدم و بیشتر اوقات با استفاده از یک طناب گره خورده وارد ساختمان می‌شدم و گاهی اوقات نیز با در دست داشتن کلید ساختمان‌ها که از قبل سرقت کرده بودیم وارد خانه می‌شدیم و سپس نقشه سرقت را اجرا می‌کردم.


حاکم که پیش از این یکبار به اتهام آزار و اذیت پسری جوان دستگیر شده بود، در ادامه اعترافاتش گفت: در این مدت بیش از ۷۰ سرقت انباری و خانه انجام دادم و برادرم تنها نقش شناسایی خانه‌ها را برعهده داشت. پس از هربار سرقت نیز طلاها را به مردی در شهرستان بروجرد می‌فروختم که او نیز طلاها را از کشور خارج می‌کرد و در افغانستان به فروش می‌رساند که با اقدامات مأموران، مالخر این افراد نیز شناسایی و دستگیر شد.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ مرتضی نثاری - رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: دو مرد افغان و مالخر این باند به دستور مقام قضائی برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین