کد خبر: ۱۸۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
نائب ریئس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان گفت: کمیسیون تلفیق برای اولین بار وارد بودجه شرکت‌های دولتی شده است.
ناطقان: علیرضا سلیمی در جلسه علنی بعد از ظهر امروز (شنبه) در اخطاری مستند به اصل ۵۲ قانون اساسی گفت: طبق این اصل بودجه سالانه کشور به ترتیبی که در قانون مقرر می‌شود از سوی دولت تهیه و برای رسیدگی و تصویب به مجلس ارسال می‌شود لایحه دولت ۱۶۰ تا ۱۷۰ بند بوده اما مجلس با بیش از ۶۰ ماده الحاقی آن را تبدیل به یک طرح با بیش از ۲۴۰ بند کرده است.

نماینده مردم محلات در مجلس ضمن قدردانی از کمیسیون تلفیق برای شفاف سازی برخی ردیف‌ها و جداول اضافه کرد: واقعیت این است گزارش مبسوط کمیسیون تلفیق در مورد بودجه شرکت‌های دولتی در اختیار ما نیست چطور می‌خواهیم در این راستا تصمیم‌گیری کنیم؟

وی همچنین اظهار کرد: قرار بود بر اساس قانون برنامه ششم به سمت بودجه عملیاتی برویم اما این مورد هم رعایت نشده است.

علی مطهری در پاسخ به این تذکر گفت: اینکه می‌گوئید لایحه بودجه تبدیل به طرح شده در حد معمول هر سال است و اگر ایرادی باشد شورای نگهبان ایراد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اتفاقاً امسال کمیسیون تلفیق برای اولین بار به بودجه شرکت‌های دولتی خصوصاً شرکت‌های اصلی ورود پیدا کرده و ان‌شاءالله گزارش آن را تا پایان تصویب لایحه به مجلس خواهد داد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین