کد خبر: ۱۸۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
مادر و نوزاد بانه‌ای محصور در برف در یکی از روستاهای صفر مرزی بانه با تلاش اکیپ پزشکی و راهداران بعد از تلاش 5 ساعته نجات و به بیمارستان انتقال داده شدند.
ناطقان: مردم بانه که همواره به شکرگزاری و تدیّن شهرت دارند، این بار هم با آغاز بارش نزولات آسمانی و برکات الهی، دست شکرگزاری و قدرشناسی به درگاه پروردگار بلند کردند و سرورشان به خاطر سفیدپوش شدن و سیمای زمستانی دوباره منطقه، خوشحالی و امیدواری آنان را آشکارا به تصویر می‌کشید.

اما در این میان خوشحالی خانواده‌ای روستایی که ساکن یکی از مناطق صفر مرزی بانه هستند، دوچندان بود، زیرا همراه و همزمان با بارش سنگین برف این رحمت الهی پذیرای هدیه‌ای ارزشمند از جانب پروردگار بودند و آن نوزادی بود که امروز به دنیا آمد و با نوید سلامتی خود و مادرش، عرق رنج و سختی را از وجود خسته مادر و سیمای مهربان امدادگران و نجاتگران زدود.

ساعت ۵:۴۹ بامداد امروز، مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان بانه (۱۱۵) گزارشی تلفنی دریافت کرد که حاکی از نیاز شدید به امدادرسانی برای نجات جان یک مادر باردار در روستای مرزی بوالحسن در ۳۰ کیلومتری شهر بانه و از توابع بخش نمشیر بود.

روستای بوالحسن روستایی که در لیست ۴۰ درصد روستاهایی مسدود شده بود، هرچند راه ارتباطی آن به طور کامل مسدود نشده بود، اما تردد در آن با دشواری بسیار انجام می شد، از این رو هماهنگی‌های لازم به منظور اعزام آمبولانس از سوی پایگاە امدادی شهر کانی سور (مرکز بخش نمشیر) به سرعت انجام شد.

به همت مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه هماهنگی‌های لازم با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان به منظور بازگشایی مسیر انجام  و تیم امدادی پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهر  کانی سور به منطقه اعزام شدند.

مسیر رسیدن سخت و صعب‌العبور بود و تلاش بی‌وقفه راهداران برای بازگشایی مسیر و رسیدن تیم امداد ادامه داشت در این گیر و دار سخت به همت پزشک مقیم مرکز بهداشتی درمانی روستای بوالحسن و به کمک اعضای خانواده بیمار و بانوان اهالی روستا، زایمان با موفقیت انجام و سلامت مادر و نوزاد خوشحالی و گرمی و سرور را مهمان سردی زمستان آبادی کرده بود.

سرانجام پس از حدود ۵ ساعت تلاش بی وقفه نیروهای راهداری و اکیپ‌های امدادی فوریت‌های پزشکی و با حضور آمبولانس حامل تیم امداد پزشکی بیمارستان رازی که شامل یک نفر ماما و دیگر پرسنل مورد نیاز هم بود، پس از انجام اقدامات اولیە، مادر و نوزاد به منظور مراقبت‌های بیشتر وارد بخش زایمان بیمارستان رازی شدند و تحت نظر این بخش قرار گرفتند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین