کد خبر: ۱۸۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
سالمی از عرضه حدود ۳۵ تن گوشت قرمز به صورت اینترنتی در تهران خبر داد و گفت:با ورود دادستانی به پرونده قاچاق دام زنده قیمت‌ها به زودی شکسته می‌شود.
ناطقان: به نقل از شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور، رضا سالمی اظهار کرد: هم‌اکنون واردات گوشت قرمز منجمد در ۱۰ ماهه امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تغییری نداشته و واردات گوشت گرم و دام زنده افزایش چشمگیری داشته است؛ از سوی دیگر نیز شاهد افزایش تولید در این زمینه بوده‌ایم، اما کشتار دام در داخل کشور با ۱۸ درصد کاهش روبه‌رو شده که نشان‌دهنده تأثیر قاچاق دام زنده در این زمینه است.

وی افزود: عرضه اینترنتی گوشت قرمز فعلاً ادامه دارد، چرا که از روز گذشته تنظیم بازار در این حوزه به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده و ممکن است در زمینه توزیع و عرضه گوشت تنظیم بازاری این وزارتخانه راهکار جدیدی از جمله در نظر گرفتن جامعه هدف داشته باشد و جایگزین عرضه اینترنتی شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: در طول روز‌هایی که عرضه اینترنتی گوشت قرمز برای تنظیم بازار ادامه داشته است، حدود ۳۵ تن گوشت به دست مردم رسیده و در «سایت بروزرسان» روزانه دو تا ۲.۵ تن گوشت به صورت اینترنتی عرضه می‌شود و از طریق دو سایت دیگر عرضه‌کننده گوشت قرمز به صورت اینترنتی نیز هر کدام روزانه حدود یک تا ۱.۵ تن که مجموعاً ظرفیت‌شان به پنج تن در روز می‌رسد عرضه اینترنتی داشته‌ایم که البته در این میان «سایت مسترقصاب» فعالیت خود را از امروز آغاز کرده و سایت یخچال نیز از شنبه آغاز به کار می‌کند.

وی ادامه داد: از سایت‌هایی که به صورت اینترنتی گوشت قرمز را عرضه می‌کنند تضامین سنگینی دریافت شده تا در صورت بروز تخلف از آن‌ها استفاده کنیم و کاملاً نظارت روی این سایت‌ها صورت می‌گیرد همچنین ادامه عرضه اینترنتی منوط به بررسی تاییدیه‌های کد پستی و مطمئن شدن از رسیدن گوشت قرمز به دست مردم است و تا از این مساله مطمئن نشویم اجازه ادامه کار به آن‌ها نخواهیم داد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران اظهار کرد: عرضه اینترنتی گوشت قرمز که فعلاً در استان تهران آغاز شده است یکی از شیوه‌ها و روش‌های توزیع بوده که در راستای تنظیم بازار محصولات پروتئنی از جمله گوشت قرمز است و تا روش‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله رساندن محصول به جوامع هدف است و در کنار این شیوه‌ها می‌توان به توزیع از طریق سازمان میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ... هم اشاره کرد.

سالمی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تولید گوشت قرمز در ۱۰ ماهه امسال پنج درصد افزایش یافته، واردات دام سبک ۲.۵ برابر و دام سنگین تقریباً دو برابر افزایش داشته است، اما متأسفانه کشتار دام در داخل کشور ۱۸ درصد کاهش یافته که نشان می‌دهد قاچاق دام زنده تأثیر بسزایی در این زمینه داشته است و سبب افزایش قیمت‌ها شده است، اما اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده در این زمینه به ویژه همکاری دادستانی کشور در این زمینه مثمرثمر بوده و در آینده نزدیک شاهد تعادل بازار گوشت قرمز و کاهش قیمت این محصول پروتئینی خواهیم بود، چرا که با قاچاق دام برخورد‌های مناسبی صورت گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین