کد خبر: ۱۸۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
یک استاد دانشگاه با اشاره به افزایش نرخ رشد طلاق در بیست سال گذشته‌، گفت: ضعف مهارت گفت‌وگو در زوجین مهمترین علت جدایی و طلاق است.
ناطقان: «علی روحانی» در نشست کانون تفکر دانشگاه یزد با بیان اینکه نقاط قوت خانواده‌های یزدی باید در کنار نقاط ضعف آنان ذکر شود، اظهار کرد: برگزاری جلسات منظم خانوادگی، احترام به سالمندان، سازگاری و با سواد بودن از جمله نقاط قوت خانواده‌های یزدی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران در گروه ۱۵ کشور احساسی دنیا معرفی شده، احساسات زودگذر و عدم کنترل هیجانات چالشی در میان خانواده‌های ایرانی و یزدی طبیعی است.

عضو هیئت علمی و استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد در ادامه با بیان اینکه آمار طلاق در سطح کشور افزایش پیدا کرده و در یزد هم این آمار با افزایش یافته است، گفت: آمار طلاق در یزد نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است.

روحانی پایین بودن آمار طلاق در استان را یک نقطه قوت دانست و تصریح کرد: هرچه در جامعه مهر، محبت، انس، الفت و گذشت و ایثار ترویج یابد، آمار طلاق به شدت کاهش پیدا می‌کند بنابراین ضروری است در راستای کاهش آمار طلاق در استان به این موارد توجه بیشتری شود.

«سید سعید مظلومی» عضو هیأت علمی گروه اکولوژی انسانی علوم پزشکی شهید صدوقی با بیان اینکه پژوهش‌های انجام شده در استان یزد نشان می‌دهد نرخ رشد طلاق در بیست سال گذشته از چهار درصد به ۲۷ درصد رسیده بیان کرد: براساس این پژوهش‌ها ضعف مهارت گفت‌وگو در زوجین مهم‌ترین علت جدایی آنان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد، گفت: براساس پژوهش‌های انجام شده از هر صد ازدواج در استان یزد ۲۷ مورد به جدایی ختم می‌شود.

وی برخی باورهای سنتی نظیر چشم زخم، افزایش چشم و هم چشمی در خانواده‌ها را از جمله ضعف‌های خانواده‌های یزدی عنوان کرد و افزود: باورهایی مانند چشم زخم ریشه در مسئولیت گریزی افراد دارد.

تغییر سبک زندگی و شروع زندگی با حداکثر امکانات در جوانان را از جمله مهمترین نقاط ضعف خانواده‌ها برشمرد و گفت: یزدی‌ها اهل مدارا هستند که به اشتباه آن را محافظه کاری می‌خوانند و زندگی چند اقلیت در یک محله گواه مدارا بودن آنهاست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دخالت خانواده‌ها در زندگی فرزندان از دیگر علل مهم طلاق در میان جوانان یزدی است، خاطرنشان کرد: نباید خانواده‌ها روی فرزندان و دیدگاه آنها به حدی نفوذ داشته باشند که در نهایت به زندگی آنها صدمه وارد کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین