کد خبر: ۱۸۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۲
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: ازدواج زیر ۱۳ سال از نظر ما در بحث سلامت تضمین شده نیست و عوارض جسمی و روانی بسیار زیادی به خصوص در دختران دارد.
ناطقان: دکتر سید حامد برکاتی شب گذشته در حاشیه همایش آموزش‌های هنگام ازدواج در جمع خبرنگاران در خصوص آموزش‌های قبل از ازدواج در مدارس، گفت: برنامه شروع شده بخشی از برنامه یک برنامه بزرگ‌تر است. برنامه کنترل و کاهش طلاق سه برنامه اصلی دارد؛ یکی از آن قبل از ازدواج است که در مدارس و با همکاری آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است و تنها متولی آن آموزش و پرورش است و به حوزه ما مربوط نیست، اما بهترین زمان برای آموزش، مدرسه است.

وی در خصوص ازدواج کودکان عنوان کرد: از نظر بحث‌های علمی بهترین سن ازدواج برای مرد ۱۸ سال به بعد است و برای خانم ۱۶ سال به بعد است. ازدواج زیر ۱۳ سال از نظر ما در بحث سلامت تضمین شده نیست و عوارض جسمی و روانی بسیار زیادی به خصوص در دختران دارد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کافی‌بودن کلاس‌ها اظهار کرد: پس از ابلاغ سیاست‌های کلان جمعیتی، در خصوص آموزش‌های حین ازدواج، متولی را وزارت بهداشت دانستند. به این ترتیب با یک برنامه همکاری مشترک، آموزش‎‌ها شکل گرفته و از ۲ به ۶ ساعت تغییر کرده است. ما بیش از ۴۰۰ مرکز آموزش در سراسر کشور داریم و بیش از ۹۵ درصد افراد از این آموزش‌ها برخوردار شده و از این کانال‌ها عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: قبلاً در این دو ساعت درباره مباحث سلامت و مسائل جنسی به افراد آموزش‌هایی ارائه می‌شد و قرار است احکام و حقوق ازدواج و ارتباط متقابل ازدواج یا روانشناسی نیز به آموزش‌ها اضافه شود. از برخی از این آموزش‌ها بیش از ۷۰ درصد و برخی ۹۰ درصد زوجین رضایت داشتند. امیدواریم این بحث به تحکیم بیشتر خانواده بیانجامد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین