کد خبر: ۱۸۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر بخواهیم از این وضع اقتصادی فعلی بیرون بیاییم فقط باید به فرامین مقام معظم رهبری گوش کنیم.
ناطقان: قاضی سراج در آئین تودیع و معارفه بازرس کل استان اصفهان که در محل دادگستری اصفهان برگزار شد، با تسلیت شهادت جمعی از پاسداران استان اصفهان گفت: شهادت ناجوانمردانه پاسداران عزیز ما داغ سختی بر پیکره استان اصفهان و کشور بود. انشاء الله نیروهای امنیتی و انتظامی بزودی عوامل این حادثه را به سزای خود رسانده و انتقام سختی بگیرند.
 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه کار سازمان بازرسی ماهیت قضایی دارد، افزود: خوشبختانه بازرس کل سابق استان در اکثر حوزه‌های بازرسی، عملکرد خوبی داشتند و طبق آنچه وظیفه سازمان است، تلاش کردند پیشگیرانه کار کنند. ولی در برخی مواقع وقتی ناچار بودند، وظیفه قانونی خود را انجام داده و با مدیران متخلف برخورد کردند که از این بابت از ایشان و همکاران سازمان بازرسی در استان اصفهان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در ادامه گفت: ما در سازمان بازرسی کل کشور اعتقاد داریم مدیران سرمایه‌های این نظام هستند و هر کدام از مدیران تجربه سال‌ها کار در این کشور را دارند و ما حق نداریم به خاطر یک اشتباه یا خلاف کوچک آنان را از حیز انتفاع انداخته و از رده مدیریتی خارج کنیم. قطعاً این موضوع یعنی حفظ احترام مدیران، مد نظر تمام همکاران ما در سازمان بازرسی است. خصوصاً در شرایط کنونی کشور که شاهد تحمیل تحریم‌های ظالمانه بر کشور هستیم. بنابراین تاکید می‌کنم که سازمان بازرسی کل کشور تا جایی که بتواند و قانون اجازه دهد به مدیران کمک می‌کند ولی اگر ناچار باشیم مجبوریم مدیری را که بر تخلف خود اصرار داشته باشد را طبق قانون مجازات کنیم. به عبارت دیگر رویکرد اصلی سازمان بازرسی کل کشور، پیشگیرانه است.

قاضی سراج در بخش دیگر از سخنان خود به دلایل حادثه تروریستی زاهدان بعد از حضور چشم‌گیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: دلیل اقدام دشمن و اذناب آنان در انجام این حادثه تروریستی خیلی روشن است. آمریکا و کشورهای غربی با هزینه‌های سرسام آوری که از سوی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس به خصوص عربستان تامین می‌شود، مدت‌ها است تبلیغ و کمپین می‌کنند تا مردم در جشن چهل سالگی انقلاب یعنی راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت نکنند. ولی به رغم تصور آنان حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بسیار باشکوه و طبق برآوردها در تهران به رغم آنکه چند روز تعطیلی ادارات و مدارس داشتیم، شاهد افزایش حضور ۲۰ الی ۲۵ درصدی مردم بیشتر از سال گذشته بودیم. و تقریباً در همه استان‌ها به رغم شرایط نامساعد جوی و بارش برف و باران، مردم حضور بیشتری نسبت به سالهای قبل در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند. لذا آنها می‌خواستند با این عملیات تروریستی، این راهپیمایی باشکوه را تحت الشعاع قرار دهند.


رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به چرایی فشار همه جانبه آمریکا و متحدانش علیه ایران گفت: فشارهای سنگین امسال که کم سابقه است چند دلیل می‌تواند داشته باشد؛ اول آنکه انقلاب اسلامی ایران وارد دهه پنجم عمر خود شده که آمریکا و غرب از این موضوع بسیار نگران است و تمام تلاش خود را معطوف آن کرد که مردم به دلیل نارضایتی در جشن چهل سالگی انقلاب شرکت نکنند. دلیل دیگر آنکه آمریکا قصد داشت تمام دنیا را با جمع کردن در نشست لهستان علیه ایران متحد کند که خوشبختانه در این امر نیز شکست خورد و در بیانیه پایانی نشست ورشو، نامی از ایران برده نشد. این در حالی بود که گروهک منافقین با بودجه‌ای که از سوی آمریکا و برخی کشورهای منطقه می‌گیرند، تمام تلاش خود را کردند تا با وعده پول برخی افراد را در حاشیه نشست ورشو جمع کنند، ولی موقعی که راهپیمایی ۲۲ بهمن اینقدر باشکوه برگزار شد، تیر آنها به سنگ خورد.

وی درباره حادثه تروریستی زاهدان نیز گفت: گروهک تروریستی جیش الظلم علیه کسانی عملیات انتحاری انجام دادند که سلاحی در دست نداشتند و در حال مرخصی بودند و این اوج رذالت طراحان و برنامه ریزان پشت پرده این جنایت است. آنان جمعی از پاسداران عزیز ما را به این ترتیب به شهادت رساندند تا انتقام حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بگیرند و ازسوی دیگر کشور را ناامن جلوه دهند ولی انشاء الله بزودی نیروهای امنیتی و نظامی کشورمان سزای آنان را خواهند داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: وقتی نظام می‌تواند عبدالمالک ریگی را از هواپیما روی زمین بنشاند، مطمئن باشید می‌توانیم عاملان این حادثه تروریستی را به زودی شناسایی و انتقام شهدای خود را بگیریم. در ماجرای بازداشت ریگی، وی با پرواز دوبی راهی قرقیزستان بود که طی یک عملیات اطلاعاتی شناسایی و وقتی که قصد عبور از آسمان ایران را داشت، با تهدید جنگنده‌های نظامی ما مجبور به فرود در ایران شد و ریگی بازداشت شد. جالب آنکه بدانید که اگر پای ریگی به قرقیزستان می‌رسید، پایگاه آمریکا در قرقیزستان برای عملیات‌های وی آماده شده بود و شاهد عملیات‌های تروریستی متعدد در ایران بودیم ولی از آنجا که خدا با ما است، اجازه نمی‌دهد دشمن به نتیجه دلخواه برسد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: ما در میدان یک جنگ اقتصادی هستیم. بالاتر از جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی نیز جریان دارد. الان دست همه فرزندان ما یک گوشی موبایل است که از طریق آن به همه اطلاعات مجاز و غیرمجاز دسترسی دارند. این در حالی است که مقام معظم رهبری چندین بار نگرانی خود را در این خصوص تکرار فرموده و آخرین بار به «ناتوی فرهنگی» اشاره کردند. دشمن وقتی دید با جنگ فرهنگی نمی‌تواند به اهداف خود برسد، جنگ اقتصادی و سیاسی را علیه ما شروع کرده است. ممکن است برخی بگویند با آمریکا کنار بیاییم. ولی سوال من این است که آیا مشکلات کشورهایی مانند لیبی، مصر و حتی عربستان که با آمریکا کنار آمد، حل شده است.

قاضی سراج در ادامه به بدقولی آمریکا و غرب در مورد برجام اشاره کرد و گفت: در برجام هر وظیفه‌ای که بر عهده ایران بود، محقق شد اما آمریکا حتی یک مورد، کاری انجام نداد. بنابراین قطعاً اگر تسلیم آمریکا شویم مانند قبل انقلاب جز بردگی چیزی نصیب کشور ما نخواهد شد. در این میان ما یک راه داریم که آن اطاعت محض از فرامین مقام معظم رهبری است. اگر بخواهیم از این وضع اقتصادی فعلی بیرون بیاییم فقط باید به فرامین مقام معظم رهبری گوش کنیم که حتماً وضعیت ما بهتر از شرایط فعلی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور سه وظیفه بر عهده دارد، گفت: وظیفه ضد فسادی، پیشگیری و آمبودزمانی سه وظیفه سازمان بازرسی کل کشور است. در حوزه آمبودزمانی در مدت ۵ سال گذشته سازمان بازرسی کل کشور ۱۲ تفاهم نامه با کشورهای آفریقایی، آسیایی و اروپایی تنظیم کرده است که تبادل اطلاعات و تجربیات کشورها در زمینه مبارزه با فساد هدف این تفاهم نامه‌ها است. از سوی دیگر می‌خواهیم ایران را به کشورهای دیگر بشناسانیم. واقعاً شرایط ایران برای خیلی از کشورها ناشناخته است و وقتی در این سفرها و دیدارها شرایط کشور را توضیح می‌دهیم برای آنها خیلی قابل قبول و هضم نیست. که این به دلیل تبلیغات زیاد تریبون‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن علیه ایران است.


قاضی سراج همچنین گفت: وضعیت اقتصادی کشور مخصوصاً برای خانواده‌های متوسط به پایین، سخت است ولی نباید همه آن را به گردن آمریکا بیندازیم. مشکلات داخلی نیز داریم. به رغم همه این مشکلات، اگر متحد بوده و وحدت کلمه داشته باشیم، از این گردنه سخت نیز عبور خواهیم کرد. ان‌شاءالله آن کسانی هم که به بیت المال دست درازی می‌کنند دستشان توسط قوه قضائیه و نیروهای امنیتی کوتاه خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین محمودآبادی، سید محمد مهدی طباطبایی را به عنوان رئیس منطقه ۶ بازرسی و بازرس کل استان اصفهان معرفی کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین