کد خبر: ۱۸۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر فعالیت مراکز آموزشی و اردوگاه‌های تروریست‌ها در پاکستان ادامه پیدا کند، براساس منشور سازمان ملل و حق دفاع از خود، این حق بدیهی جمهوری اسلامی ایران است که با این مراکز برخورد کند.
ناطقان: سردار سرلشکر محمد باقری ظهر امروز در حاشیه دیدار با آیت‌الله سعیدی در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه سفر خود به شهر قم اظهار کرد: این سفر به این منظور است که برنامه‌ها و سیاست‌های نیروهای مسلح را به اطلاع مراجع عظام تقلید و علما برسانم و از پندهای آن‌ها بهره بگیرم، از پژوهشگاه امام صادق(ع) مربوط به نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران که تحقیقات اسلامی انجام می‌دهد، بازدید خواهم کرد.

وی ادامه داد: با وجود اتخاذ تمام تدابیر، حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان رخ داد، پاکستان وظیفه در خصوص پاکسازی سرزمین‌های مجاور مرز ایران از گروه‌های تروریستی دارد، اما این کشور نیروهای کمی را در ایالت بلوچستان مستقر و این مرزها را رها کرده است و ما حدود هزار کیلومتر مرز مشترک با پاکستان داریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: طی سال‌های گذشته بخش‌های زیادی از مرز مشترک بین ایران و پاکستان را مسدود و نیرو مستقر کردیم، اما باز هم بخش‌هایی از این مرز باز است و تروریست‌ها از این بخش‌های باز به کشورمان نفوذ می‌کنند. گروهک‌های تروریستی اردوگاه‌های نظامی مخفی و نیمه مخفی در پاکستان ایجاد کردند و تروریست‌ها در این اردوگاه‌ها با پول‌ها و تجهیزات اهدایی عربستان و امارات آموزش می‌بینند.

باقری با اشاره به تلاش گروه‌های تروریستی برای ناامنی در ایران اظهار کرد: این گروه‌ها حوادث بسیاری را می‌خواستند در طول دو ماه اخیر به وجود آورند که 95 درصد این حوادث خنثی شدند، اما با این وجود حوادث تروریستی به صورت موردی در کشور رخ داد.

وی ادامه داد: بعد از حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان با مقامات پاکستان ارتباط برقرار کردیم و تیمی از این کشور به ایران آمدند و این تیم در حال مذاکره است، همچنین تماس‌های تلفنی با فرماندهان نظامی پاکستان برقرار و این خواسته مطرح شد که پاکستان یا باید خودش به منطقه حضور تروریست‌ها برود و منطقه را پاکسازی کند یا اجازه ورود نیروهای مسلح کشورمان را به آن منطقه بدهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: پاکستان از دیروز عملیاتی را برای برخورد با گروه‌های تروریستی در منطقه مرزی بلوچستان در مجاورت با مرز ایران شروع کرد، اما ممکن است که این برخوردها کارساز نباشد، به مذاکره با پاکستان و فشار به این کشور ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم گروهک تروریستی در مناطق مرزی پاکستان با ایران ریشه کن شود و امنیت با ثباتی در استان سیستان و بلوچستان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر فعالیت مراکز آموزشی و اردوگاه‌های نظامی تروریست‌ها در پاکستان ادامه پیدا کند، براساس منشور سازمان ملل و حق دفاع از خود، این حق بدیهی جمهوری اسلامی ایران است که راسا با این مراکز برخورد کند و انتقام خود را بگیرد و در صورت ضرورت برای این کار تصمیم گیری می‌شود.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین