کد خبر: ۱۸۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس از ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری در این شهرستان خبر داد و گفت: بعضی هیأت‌های ورزشی پردیس تا تأمین زیرساخت‌های لازم غیرفعال شدند.
ناطقان: محمد سیفی عصر امروز پس از برگزاری ششمین نشست شورای ورزش شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ششمین نشست شورای اداری با حضور مسؤولان و رؤسای هیأت‌های ورزشی در محل فرمانداری شهرستان پردیس برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس گفت: طی امسال ۶ نشست شورای ورزش با ۴۰ مصوبه برگزار و خروجی این جلسات تا به امروز ۲۶ مصوبه اجرا شده و ۱۵ مصوبه در حال اجراست که لزوم ورود شورا، شهرداری و مسؤولان برای اجرای مصوبات به اتمام نرسیده احساس می‌شود.

سیفی افزود: با ورود مسؤولان این مصوبات تا پایان سال اجرایی خواهد شد و می‌توانیم در سال ۹۸ با برنامه‌ریزی دقیق و جدیدتر برنامه‌های مختلفی را در راستای ارتقای ورزش شهرستان پردیس اجرا کنیم.

وی در خصوص برنامه‌هایی که این اداره برای ورزش بانوان دارد، اظهار کرد: نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل دادند و قدم‌های بسیار موثری در این راه برداشته شده و بخش خصوصی در این راستا وارد پردیس شده و بزرگ‌ترین مجتمع ورزشی را در شرق استان تهران احداث کرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس ادامه داد: این سرمایه‌گذاران در بحث اقتصادی با مشکلاتی مواجه شدند و برای تهیه کالاهایی که برای برای تکمیل پروژه خریداری می‌کردند مانند آسانسور و ... با مشکل مواجه شدند؛ همچنین در بخش تسهیلات سامانه کارا نیز بانک‌ها اعتباری در این خصوص واگذار نمی‌کنند.

سیفی ضمن بیان اینکه مقرر گردید تمام دستگاه با محوریت فرماندار، سرانه ورزشی به خصوص در بخش بانوان را افزایش دهند، اضافه کرد: هیچ‌گونه پروژه جدیدی در شهرستان پردیس اجرا نمی‌شود مگر با ورود بخش خصوصی و امیدواریم با ورود این بخش بتوانیم ارتقای سرانه ورزشی را در پردیس شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته اعلام کردیم که ۸۶ سانتی‌متر فضای ورزشی هر شهروند پردیسی بوده، اما با بارگذاری جمعیتی که به صورت روزانه و شناور افزایش پیدا می‌کند، روزانه این سرانه کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس بیان کرد: برای جلوگیری از کاهش سرانه ورزشی نیازمندیم که اقدامات فوری برای افزایش سرانه ورزشی انجام دهیم و همان‌طور که شرکت عمران پردیس قول واگذاری ۱۰ هکتار زمین به اداره کار و رفاه اجتماعی را برای ساخت ورزشگاه دادند، دیگر دستگاه‌ها نیز در این خصوص وارد شده تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح پروژه‌های خوب ورزشی باشیم.

سیفی افزود: ساخت استادیوم استادیوم پنج هزار نفری و مجهزی را در دستور کار داریم که صبح امروز شرکت عمران پردیس با واگذاری زمین موافقت کرده و این پروژه جزو اولویت‌ها قرار گرفته و مکاتبات برای تکمیل پرونده و ارسال به استان برای تخصیص بودجه و اعتبار ارسال به سرعت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرستان پردیس ۵۰ هیأت ورزشی وجود داشت و زیرساختی برای بخش اعظمی از این هیئت‌ها وجود ندارد و طی جلسه‌ای با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که نبود هیئت‌ها بر بودن آن‌ها مؤثرتر است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس اضافه کرد: به دلیل عدم وجود فضا برای ورزش‌هایی مانند قایق‌سواری و عدم موافقت محیط زیست برای استفاده از دو سد لتیان و ماملو این هیأت مانند هیأت شمشیربازی و ... به نوعی تعطیل بودند و طی بررسی‌های کارشناسان این اداره حدود ۲۷ تا ۳۰ هیأت ورزشی فعال را انتخاب و این تعداد به فعالیت خود ادامه می‌دهد و برخی هیأت‌ها تا فراهم شدن زیرساخت‌ها غیرفعال شدند.

سیفی تصریح کرد: بحث جوان‌گرایی هیأت‌‌های ورزشی را در ستاد ساماندهی امور جوانان بررسی و مجمع مشورتی جوانان شهرستان پردیس پس از اسلامشهر، دومین شهرستانی بود که شورای جوانان آن با دستور کار و آیین نامه مصوب تدوین و طی انتخاباتی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: حضور جوانان در هیأت‌های ورزشی خون جدید و هوای تازه‌ای به هیأت‌ها خواهد دمید و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق جوانان فعال، صاحب ایده، خلاق و خود باور، هیأت ورزشی را به دست گرفته و با حمایت پیشکسوتان در این بخش پیشرفت روز افزونی را شاهد باشیم.
منبع: فارس
برچسب ها: ورزشگاه ، پردیس ، ساخت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین