کد خبر: ۱۸۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
وزارت کشور مصر از کشته شدن یک تروریست و دو نیروی پلیس در نزدیکی مسجد جامع الازهر قاهره خبر داد، این حادثه در پی تعقیب و گریز این تروریست و سپس وقوع انفجار بمبی که او به خود بسته بود، رخ داد.
ناطقان: وزارت کشور مصر اعلام کرد، هنگامی که نیروهای امنیتی یک شخص تروریست ۳۷ ساله به نام حسن عبدالله را نزدیک این مسجد تعقیب می‌کردند، وی بمبی که به خود بسته بود را منفجر کرد که در اثر آن دو نیروی پلیس کشته شدند.

این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای امنیتی این فرد تروریست را محاصره و هنگام دستگیری او یکی از بمب‌هایی که به خود بسته بود را منفجر کرد و در اثر آن این فرد، یک افسر پلیس امنیت ملی و یک افسر پلیس قاهره کشته و سه نیروی پلیس دیگر زخمی شدند.

طبق این بیانیه، این تعقیب و گریز در راستای تحت پیگرد قرار دادن شخصی انجام گرفت که متهم به انفجار بمب در روز ۱۵ فوریه با هدف حمله به نیروهای امنیتی در مسجد "الاستقامه" در الجیزه واقع در قاهره بود.

همچنین یک فیلم ویدئویی که در یوتیوب منتشر شده خروج این تروریست را از یکی از منازل پشت مسجد جامع که در آن پنهان شده بود، نشان می‌دهد که به دنبال خروج از منزل مردم، تعدادی از نیروهای امنیتی به تعقیب او می‌پردازند و او هم پس از اینکه احساس می‌کند به دست پلیس خواهد افتاد، خود را منفجر می‌کند.

انفجارها و حملات مسلحانه همچنان در مناطق مختلف مصر در سایه وضعیت امنیتی آشفته آن به ویژه در شبه جزیره سینا رخ می‌دهند، این منطقه روز شنبه شاهد حمله به ایست بازرسی بود و در اثر آن یک تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین