کد خبر: ۱۸۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳
حضرت امام رضا (ع) در کتاب طب الرضا به بررسی چگونه حمام کردن و شرایط آن پرداخته اند.
ناطقان: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در کتاب طب الرضا استحمام را به بدن انسان تشبیه کرده و فرموده اند استحمام از چهار طبیعت ترکیب شده و دارای چهار خانه است.

خانه اول سرد و خشک است، خانه دوم سرد و‌تر است، خانه سوم، گرم و‌تر است و خانه چهارم گرم و خشک می‌باشد.

حمام منافع زیاد و قابل توجهی دارد مزاج آدمی را به سمت اعتدال می‌برد، چرک و زشتی‌ها را از بین می‌برد، رگ‌های کوچک و بزرگ بدن را نرم و ملایم می‌کند، اعضا بدن را تقویت می‌کند و فضولات و عفونات بدن را از بین می‌برد.

کسی که می‌خواهد در حین حمام، پوست او جوش و تاول نزند قبل از وارد شدن به حمام به بدن خود روغن بنفشه بمالد.

هرگاه خواستی به حمام بروی و سردرد پیدا نکنی، هنگام ورود به حمام ابتدا پنج جرعه آب گرم بنوش، در این صورت به خواست خدای تعالی از سر درد و درد شقیقه در امان خواهی بود یا قبل از استحمام پنج مشت آب گرم روی سر خود بریزید.

سلیمان جعفری گفت: بیمار شدم تا جایی که گوشت بدنم تحلیل رفت، نزد امام رضا (ع) رسیدم، فرمدند: آیا دوست داری گوشت بدنت دوباره برگردد، گفتم: آری!

حضرت فرمودند: یک روز در میان به حمام برو تا گوشت بدنت برگردد و از هر روز حمام رفتن پرهیز کن چرا که هر روز حمام کردن سل می‌آورد.

منبع: قدس آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین